Povestea fetiţei care a inspirat celebrul brand auto Mercedes. De la naşterea ei, tatăl a ştiut că-i va purta noroc

24 iunie 2020   Dragoste și sex

Majoritatea brandurilor pe care le cunoaştem astăzi poartă, de fapt, un nume de familie. Nu este şi cazul omului de afaceri, Emil Jellinek, care şi-a găsit oaza de inspiraţie după prenumele fiicei sale pe vremea când aceasta avea doar 11 ani. Încă de când s-a născut, şi-a dat seama că îi va purta noroc în viaţă.

Emil Jellinek s-a născut la Leipzig, Germania, în ziua de 6 aprilie 1853. Copil fiind, a luat lecţii particulare timp de câţiva ani, însă, mai târziu, i-a fost greu să rămână şi să înveţe la şcoală. La vârsta de 17 ani a fost angajat ca funcţionar al companiei feroviare Rotkosteletz Nord-Vest şi a plecat de acolo doi ani mai târziu. Emil Jellinek a plecat la Tetouan, Maroc, ca agent consular şi s-a căsătorit cu o franţuzoaică, scrie Mercedez-Benz.com. 

Mercedes Jellinek

Mercedes Jellinek, fata omului de afaceri, s-a născut în anul 1889. Tatăl a simţit mereu că fata sa îi poartă noroc. 

Afacerile lui Emil Jellinek au fost atât de profitabile încât s-a mutat la Nisa, Franţa, de unde şi-a cumpărat primul vehicul: un triciclu De Dion-Bouton. A urmat o Léon-Bollée cu trei roţi şi apoi o trăsură marca Benz cu patru locuri. Un articol din ziar a atras atenţia lui Jellinek asupra Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). În 1897, el a călătorit în districtul Cannstatt din Stuttgart pentru a vizita fabrica Daimler şi pentru a comanda primul său autoturism Daimler. 

Maşina, având o viteză maximă de 24 km / h, s-a dovedit a fi prea lentă pentru Emil Jellinek. El a cerut o viteză maximă de 40 km / h şi a comandat alte două vehicule: Daimler „Phoenix”. 

Emil Jellinek, care avea o casă mare la Nisa şi avea relaţii bune cu cei care făceau parte din lumea finanţelor internaţionale, şi-a mărit activităţile de tranzacţionare auto, a promovat şi a vândut vehiculele Daimler începând cu 1898. Apoi, a început să aibă o pasiune pentru cursele cu maşini. 

Pe culmile succesului

Jellinek şi DMG au încheiat un acord care se referă la vânzarea de vehicule şi motoare. De asemenea, au convenit să dezvolte o nouă formă de motor care să poarte „numele Daimler-Mercedes”. După aproximativ două săptămâni, Jellinek a comandat 36 de vehicule pentru un preţ total de aproximativ trei milioane de euro (banii de astăzi). 

Câteva săptămâni mai târziu a comandat încă 36 de vehicule, toate cu motoare cu opt cai putere. În 1901, DMG a livrat prima maşină echipată cu noul motor lui Jellinek, o maşină de curse de 35 cai putere, căreia i-a pus numele Mercedes, aşa cum o chema pe fetiţa lui. Acest prim Mercedes, dezvoltat de inginerul şef al DMG, Wilhelm Maybach, a provocat o senzaţie pe măsură ce noul secol a început. Cu centrul său de greutate scăzut, cadrul de oţel presat, motorul uşor, dar puternic, este acum recunoscut drept primul automobil modern. 

Maşinile de curse Mercedes s-au dovedit practic imbatabile de fiecare dată, iar asta a ajutat brandul să devină extrem de cunoscut.

Mercedes, marcă înregistrată

La 23 iunie 1902, „Mercedes” a fost înregistrat ca nume de marcă şi protejat legal pe 26 septembrie. În iunie 1903, Emil Jellinek a obţinut permisiunea de a se numi Jellinek-Mercedes în viitor. 

În 1909, Jellinek s-a retras din activitatea auto şi s-a dedicat îndatoririlor sale de şef al consulatului austro-ungar din Monaco. Până la moartea sa, la 21 ianuarie 1918, Emil Jellinek a rămas un observator interesat al ingineriei auto. Ulterior, în urma colaborării lui Daimler cu inginerul Karl Benz, s-a trecut la brandul Mercedez-Benz. 

În 1929, fiica lui se stinge din viaţă din cauza cancerului osos, fără să împlinească vârsta de 40 de ani. 

În Stuttgart, Germania, poţi vizita muzeul Mercedes-Benz. 

FOTO Mercedez-Benz.com

Mai multe