Cum a ajuns Jägermeister băutura petrecăreţilor? De ce se crede că ar conţine sânge de căprioară

14 iunie 2021   Curiozități

Înainte de pandemie, nu exista petrecere, festival, ieşire în club sau noapte pe plajă fără shoturi de Jägermeister, una dintre băuturile alcoolice preferate ale tinerilor. Inventată aproape acum un secol, băutura nu şi-a schimbat reţeta, iar în jurul ei circulă chiar şi un mit ciudat.

Jägermeister este o băutură alcoolică germană creată dintr-un amestec de peste 56 ierburi şi mirodenii (ghimbir, anason, lemn dulce, ginseng etc.), cu un conţinut alcoolic de 35%. Ierburile şi plantele sunt zdrobite, apoi macerate câteva zile într-o soluţie de apă cu alcool. Lichidul rezultat e învechit în butoaie de stejar un an, apoi produsul final este obţinut din combinarea acestui lichid filtrat cu alcool, zahăr şi caramel. Reţeta nu s-a schimbat de acum peste 86 de ani, de când a fost inventată băutura şi, contrar legendelor, nu conţine sânge de căprioară.

Wilhelm Mast, a fost un producător de oţet şi comerciant de vinuri din oraşul Wolfenbüttel, Germania. Fiul său, Curt Mast (1897–1970), era pasionat de producţia de băuturi spirtoase şi lichioruri şi era întotdeauna dornic să-şi ajute tatăl în afaceri chiar şi la o vârstă fragedă. În 1935, la vârsta de 37 de ani, după ce a preluat afacerea tatălui său, Curt a conceput reţeta pentru Jägermeister.

Mitul sângelui de căprioară

Curt era un vânător entuziast, iar Jägermeister în germană înseamnă „maestru vânător“, de aici şi legenda că ar conţine şi sânge de căprioară.

Deşi azi este o băutură a petrecăreţilor, iniţial a fost un digestiv şi era consumat în special de bărbaţii din clasa muncitoare, seara, după cină. Lichiorul a început să devină popular în lumea întreagă datorită lui Sidney Frank, un american care deţinea o companie de import de băuturi alcoolice.

Din anii 1980, el a promovat băutura pe segmentul tinerilor, ca băutură pentru petreceri - o nişă cu totul diferită de poziţia sa tradiţională de marcă conservatoare pe piaţa nativă din Germania. A reuşit astfel să facă dintr-un digestiv tradiţional pentru clasa muncitoare o băutură sinonimă cu petrecerile din cluburi.

Eticheta are şi ea o simbolistică

Compania Mast-Jägermeister a reuşit, în cele din urmă, să cumpere Sidney Frank Importing în 2015.

Eticheta de pe sticlele Jägermeister prezintă o cruce poziţionată între coarnele unui cerb. Această imagine este o referinţă la cei doi sfinţi patroni ai vânătorilor, Sfântul Hubert şi Sfântul Eustace, ambii convertiţi la creştinism după ce au avut o viziune cu o cruce creştină între coarnele unui cerb.

FOTO Shutterstock

Mai multe