Trucuri folosite de patronii restaurantelor. Cum ne influenţează denumirile preparatelor

21 mai 2021   Curiozități

Odată cu relaxarea restricţiilor, s-a reluat şi activitatea resturantelor. Multe persoane abia aşteaptă să ajungă cu prietenii sau cu familia în restaurantul lor favorit! Dacă te numeri printre acestea, iată ce trebuie să ştii despre „micile trucuri‟ pe care unii patroni le folosesc, de mult timp!

Meniul restaurantului este un instrument, care ne influenţează şi ne orientează alegerile culinare. Deşi, poate, intrăm în restaurant cu un preparat în minte, pe care dorim să îl mâncăm, ajungem de fapt să comandăm altul. Iată de ce!

Mai multe poze în meniu, mai multă mâncare!

Imaginile sunt importante în alegerea mâncărurilor! Multe restaurante ne influenţează alegerile cu pozele din meniul lor, care mai de care, mai aspectuoase. Tocmai de aceea, suntem tentaţi să cheltuim mai mulţi bani atunci când pozele sunt pe măsură!

Denumirile preparatelor ne influenţează

Numele preparatului influenţează popularitatea sa! Pentru un profit mai mare, patronii de restaurante dau preparatelor denumiri nostalgice, care transmit emoţii pozitive, precum: „făcute manual‟, „ca la mama acasa‟, „gustul copilăriei‟ sau „cum gătea bunica‟.

Culoarea este cheia

Culorile meniului au o influenţă uriaşă! Culoarea portocalie şi culoarea maro sunt folosite de patronii care vor să ne determine să comandăm mai multă mâncare, iar culoarea verde de cei care doresc să evidenţieze prospeţimea preparatelor lor. Totodată, persoanele care comandă dintr-un meniu negru sunt mai sceptice cu privire la calitatea preparatelor.

 

Greutatea meniului contează

Impresia ta despre mâncarea restaurantului începe în momentul în care ai meniul în mâini. Meniurile mai grele lasă o impresie mai bună, făcându-ne să credem că serviciul din restaurant este la cel mai înalt nivel. În timp ce, meniurile uşoare, cu mai puţine pagini, îi fac pe oameni să se întrebe dacă acel restaurant este unul „econimic‟.

Ce efect au fonturile?

În funcţie de fontul utilizat, meniul poate transmite mesaje diferite. Clienţii care citesc un meniu cursiv, cu mai multe detalii, percep restaurantul ca fiind unul de top, în timp ce fonturile simple, uşor de citit, pot fi asociate cu un restaurant iefin.

Sursă foto: Shutterstock

Mai multe