Cum să te îmbraci în funcţie de dress code-ul impus

8 martie 2017   Evenimente

Atunci când eşti invitată la un eveniment public, vei vedea că de cele mai multe ori este specificat şi dress code-ul, ceea ce înseamnă că trebuie să ţii neapărat cont de el.

În primul rând,ce este şi ce presupune?

Dress code-ulînseamnă în traducere liberă reguli nescrise care te ajută să ai o vestimentaţie adecvată evenimentului  la care mergi sau la job-ul pe care îl ai.

Doctorii,avocaţii,persoanele care lucrează în mediul bancar de exemplu trebuie să poarte o ţinută decentă,sobră,elegantă,care să impună respect. Sunt absolut interzise ţinutele ostentative,cu decolteuri sau fuste scurte sau ţinutele sport.

Black-tie

Poţi purta rochii elegante,lungi,rochii de cocktail,care trec de lungimea genunchilor,însă formale,de bun gust. Dacă pe invitaţia de la nuntăîţi este specificat acest dress-code,cea mai bună alegere pe care o poţi fac este o rochie lungă,niciodată albă. 

White-tie

Cel mai pretenţios dintre toate,impune din star o rochie lungă,fără excepţii. Alege o rochie deloc comună,elegantă,însă fastuoasă,specială,foarte preţioasă. Poate o rochie cu trenă sau cu o structură aparte,care să îţi scoată în evidenţă atuu-rile.

Cocktail

Rochii scurte-medii şi vaporoase,în ton cu evenimentul la care trebuie să mergi şi desigur,şi în ton cu anotimpul în care te afli.

Festiv

Poţi alege dintr-o gamă variată de rochii:cu paiete,sclipici,rochii din satin,catifea-în principiu orice transmite opulenţă.

Business

formal:Presupune o ţinută îngrijită-optează pentru un costum,un pantalon elegant cu cămaşă sau o rochie simplă,peste genunchi.

casual:Cele mai bune alegeri pe care le poţi face:o pereche de pantaloni pe care să-l porţi în combinaţie cu un blazer,ori o fustă stilou-pe corp şi o bluză frumoasă.

Casual

Poartă blugi cutricouri,pantaloni de sport cu o bluză interesantă,încalţă-te cu adidaşi sau botine confortabile.

Nerespectarea dress-code-ului înseamnă indirect lipsă de respect faţă de organizator în cazul unui eveniment sau faţă de angajator şi colegi,în cazul job-ului.

Mai multe