Emoţiile negative ne fac să cumpărăm cosmetice
Ţi s-a întâmplat şi ţie ca după o zi proastă să te „refugiezi” într-un magazin de cosmetice şi chiar să cumperi câteva produse? O echipă de cercetători spanioli a arătat că factorul emoţional cântăreşte mult când alegem cosmetice.
Un studiu recent al unor cercetători spanioli a demonstrat că foarte multe persoane achiziţionează cosmetice nu neapărat pentru utilitatea lor,cât pentru faptul că le face să simtă bine.
Cercetarea se referă la cremele hidratante pentru ten,care combat ridurile şi cele pentru corp,anticelulită.
„Studiul arată că atât aspectul emoţional,cât şi utilitatea cosmeticelor contează când sunt cumpărate astfel de produse. Componenta emoţională are însă un efect mai mare”,declară Vanessa Apaolaza,principalul autor al studiului realizat de Universitatea din Ţara Bascilor.
Potrivit studiului la care au participat 355 de femei cu vârste între 18 şi 50 de ani,cosmeticele reduc sau chiar elimină în unele cazuri senzaţiile de îngrijorare sau de vină legate de lipsa de grijă pentru propria înfăţişare.