Iarna nu-i ca vara! Tu ştii să conduci pe zăpadă?

9 ianuarie 2017   Casă și Grădină

Un lucru este clar. Iarna, nici traficul nu-i ca vara. Codul portocaliu de ninsoare a lovit jumătate de ţară şi i-a făcut pe mulţi soferi să-şi lase maşinile acasă. Puţinii care s-au încumetat să scoată maşina din parcare au avut mari bătăi de cap. Şi este abia începutul.

Se anunţă nopţi cu -20 de grade chiar şi în capitală. Nu vrem să vă speriem,ci doar să vă punem în gardă!

Nu pleca la drum cu maşina plină de zăpadă!

Nu te gândi că vizibilitatea ta este doar treaba ta! Trebuie să ai parbrizul,luneta,geamurile laterale şi oglinzile perfect curate,dar nu uita de acoperiş. Odată ce maşina ţi se va încălzi,zăpada acumulată pe acoperişul tău va ajunge,în mers,pe capota maşinii din spate.

Nu accelera violent!

Nu apăsa acceleraţia până iese fum negru pe ţeava de eşapament,atunci când vrei să ieşi de pe un loc de parcare. Vei rămâne acolo până la primăvară. Ai şanse mai mari să ieşi dacă faci manevre de înainte-înapoi (balans).

Odată ieşit în trafic,e bine să apeşi cu blândeţe acceleraţia,pentru că o talpă grea s-ar putea să te trimită direct în nămeţii de zăpadă de pe marginea drumului sau,mai rău,într-o altă maşină.

Păstrează distanţa!

Dacă vara rişti doar să fii apostrofat de cel din faţa ta că îi sufli în ceafă,ei bine,iarna,rişti să-i strici portbagajul. Experţii recomandă o distanţă de două secunde faţă de maşina din faţă atunci când asfaltul este perfect uscat. Pe timp de iarnă însă,distanţa trebuie să crească la 4-5 secunde.

Trebuie să ţii cont că spaţiul de frânare poate creşte pe zăpadă cu de până la 10 ori în comparaţie cu cel de care ai nevoie pe un carosabil uscat.

Mai multe