Always te încurajează să te eliberezi de prejudecăţi (P)

7 iunie 2017   Modă

Eliberează-te de prejudecăţi!Campania Alwaysdin acest an îşi propune să scoată menstruaţia din zona tabuurilor şi să le inspire pe femeile din România să renunţe la obiceiurile limitative, pentru a duce o viaţă activă, condusă mai degrabă de curiozitate, curaj şi îndrăzneală, în loc de teamă sau nesiguranţă.

Un obicei specific în România

Pentru al patrulea an consecutiv,Always continuă demersul de a schimba obiceiurile limitative ale femeilor din România. Unul dintre aceste obiceiuri des întâlnite în ţara noastră este opţiunea de a folosi vată peste absorbant în timpul menstruaţiei,obicei care nu le oferă femeilor cea mai bună protecţie de care pot beneficia pentru a duce stilul de viaţă activ pe care şi-l doresc.

40% din femeile din România consideră că menstruaţia este un subiect tabu

Un studiu realizat în martie 20172arată că 40% dintre femei consideră că menstruaţia este încă un subiect tabu,despre care se jenează să vorbească,dar 76% dintre respondente consideră că toate femeile ar trebui să aibă acces la educaţie despre menstruaţie şi igienă feminină. Doar o treime dintre femei au avut parte de o discuţie cu mama despre menstruaţie înainte de pubertate,în timp ce 20% au aflat ce este menstruaţia abia atunci când au experimentat-o pentru prima dată.

Always te protejează de 5 ori mai bine decât absorbantul cu vată deasupra

Absorbantul Always a fost creat pentru a funcţiona singur,fără vată deasupra,oferind protecţie şi siguranţă,indiferent de stilul de viaţă. Ca un aliat de încredere,Always protejează împotriva scurgerilor de până la 5 ori mai bine decât absorbantul cu vată deasupra,astfel încât femeile pot fi cât de active îşi doresc şi îşi pot trăi viaţa la adevăratul lor potenţial,fără obiceiuri care le limitează libertatea.

Pentru că tabuurile pot fi uneori o piedică în calea informării,Always lansează astăzi o campanie ce îşi propune să scoată din zona tabuurilor unul dintre cele mai delicate subiecte – menstruaţia,şi să contribuie la schimbarea obiceiurilor restrictive datorate ideilor preconcepute.

Aurora Liiceanu,psiholog,contribuie la demersul Always ilustrând legătura culturala dintre tabuuri şi obiceiuri care ne limitează:„Relaţia între tabuuri şi obiceiuri are o istorie lungă. Tabuurile au dus la adoptarea unor obiceiuri care să le susţină social şi,mai ales,cultural,astfel încât putem vorbi despre o conspiraţiea tăcerii în ceea ce priveşte menstruaţia şi,dincolo de ea,relaţia uneori ambiguă între sânge,viaţă şi feminitate. De la o generaţie la alta se reproduc percepţii asupra propriului corp,ruşinea de a-ţi asuma corpul aşa cum vedem încă astăzi,când comunicarea între generaţii este sfioasă,aproape secretă şi adesea evitată.”

Care este soluţia pentru a depăşi prejudecăţile şi a vorbi deschis despre un subiect precum menstruaţia? Aurora Liiceanu spune: „Se fac eforturi pentru a se întelege că prejudecăţile generate de tabu-uri diminuează bucuria de a trăi feminitatea cu tot ce are ea mai înălţător şi mai legat de viaţă. Încrederea în sine,a trăi plenar feminitatea,a-ţi asuma identitatea cu tot ce are ea mai specific nu se pot dezvolta decât pe un teren al deschiderii,al comunicării şi percepţiei corecte,nedeformate de frică,ruşine şi inferioritate care,din păcate,are o istorie de care,doar prin educaţie şi cunoaştere,ne putem depărta.”

Bursa Always pentru educaţie

Educaţia este esenţială pentru a ne elibera de prejudecăţi şi a alege conştient lucruri care ne ajută să ne trăim viaţa aşa cum vrem şi nu ce ne limitează sau încorsetează în vreun fel. Din acest motiv,anul acesta Always a ales să ofere burse de studiu pentru 4 adolescente din mediul rural,care vor avea astfel şansa de a merge la liceu,în cadrul programului “Vreau în clasa a noua”,derulat de World Vision.

Oana Cuzino,ambasador al brandului Always,spune:„Cred că,pentru a schimba lucrurile cu adevărat,este nevoie de perseverenţă. Cu fiecare femeie pe care am inspirat-o sau o vom  inspira să renunţe la acest obicei limitativ,prin campania desfăşurată de Always,facem un pas înainte spre eliberarea de prejudecăţi. Această campanie este specială pentru mine,pentru că vorbim de implicarea în educaţie,şi am încredere că,prin educaţie,vom produce o reală schimbare.”

Campania din acest an vine în continuarea demersului început în 2013,sub conceptul  „Always susţine femeile active”,urmat de programul „5 Zile Fără Griji” şi,în cele din urmă,campania “Îndrăzneşte să încerci”.

Mai multe