9 trucuri ca să-ţi faci treaba mai bine
S-a dus perioada concediilor şi este timpul să te reobişnuieşti cu serviciul. În caz că ai uitat, te aşteaptă un birou plin cu treburi urgente, telefoanele nu vor înceta să sune şi ora de trezire de dimineaţă îţi va da bătăi de cap. Şi totuşi, nu te alarma. Reîntoarcerea la serviciu poate fi mai puţin obositoare dacă te organizezi bine.
Pe aceeaşi temă:
Cum să nu duci acasă stresul de la serviciu
După zilele binemeritate de concediu,nu trebuie să te sperie activităţile de serviciu. Te-ai relaxat în vacanţă,ai făcut lucruri diferite faţă de obicei şi te întorci cu forţe proaspete şi hotărâtă să faci faţă cu brio noilor provocări. Acesta este momentul ideal să-ţi stabileşti noi obiective legate de sarcinile de muncă şi să le pui în practică mai bine ca până acum. Aşa că fruntea sus şi spor la treabă!Obiectiv:Să fii mai eficientă într-un timp cât mai scurtSună parcă desprins de realitate să-ţi propui acest lucru,dar nu este aşa. Ideea de la care pleci este să-ţi petreci cât mai mult timp alături de cei dragi sau pur şi simplu făcând ceea ce-ţi place. Cum faci asta? Păi vei începe să-ţi otimizezi tot timpul petrecut la birou şi să te fereşti pe cât posibil de situaţiile stresante. În fiecare luni dimineaţă,fă-ţi lista cu treburi pe care le ai de rezolvat în timpul săptămânii şi începe să le rezolvi în funcţie de importanţa şi de termenul limită pe care îl ai la dispoziţie. Nefiind stresată,vei avea timp să le faci bine pe fiecare în parte şi poţi fi mai atentă la detalii. Adică îţi vei rezolva lucrurile la timp şi vei pleca mai devreme spre casă.Obiectiv:Ia exemplul colegilor performanţiCând ajungi luni dimineaţă la serviciu,renunţă pentru câteva momente la tastatură şi ieşi alături de colegi să vezi ce au mai făcut la sfârşit de săptămână. Nu te aventura în discuţii interminabile,ci încearcă să afli ce îşi propun să rezolve săptămâna care urmează la serviciu şi mai ales cum vor să facă asta. Vezi în ce stadiu se află proiectele lor şi cum ai putea să le găseşti o rezolvare mai urgentă la ale tale.Obiectiv:Respectă pauzele din timpul programuluiCând lucrezi în situaţii limită,ai tendinţa să iei o mică pauză uitându-te pe diverse site-uri şi pagini de internet care nu-ţi odihnesc mintea,ci mai degrabă o duc într-o lume virtuală din care cu greu te poţi scoate. Făcând două lucruri dintr-o dată,nu vei reuşi să faci niciunul bine. Aşa că,pentru a evita presiunea activităţilor urgente,încearcă pe cât posibil ca momentele de respiro din timpul programului de muncă să fie situaţiile când te deconectezi de serviciu şi îţi reîncarci bateriile. Dacă nu ai timp şi bani să mănânci în altă parte decât la birou,măcar încearcă să închizi calculatorul şi să savurezi liniştită fiecare aliment pe care ţi l-ai adus de acasă.Obiectiv:Reinventează-ţi cerinţele personaleÎnainte de a-ţi relua activităţile de serviciu,încearcă să-ţi dai seama ce vrei cu adevărat să reuşeşti la locul de muncă,fără să te complaci în rutinacea de toate zilele. Răspunde-ţi la întrebările legate de ce satisfacţie ai la locul de muncă,dacă te motivează activităţile zilnice şi ce ai putea face ca lucrurile să meargă mai bine. După ce ai analizat ce ai de făcut,străduieşte-te să-ţi pui în practică ideile.Obiectiv:Pune-ţi în valoare calităţileÎnainte de a te întreba care îţi sunt punctele slabe,identifică ce calităţi ai şi cum le poţi pune în practică astfel încât să-ţi îmbunătăţeşti performanţele. Apoi alege-ţi un obiectiv greu de atins şi vezi cum poţi face astfel încât acesta să poate fi îndeplinit cu succes. Trebuie să ai mereu în vedere că poţi mereu să dai rezultate mai bune la locul de muncă şi că oricând poţi rezolva diferit,dar cu rezultate mai bune,o sarcină de serviciu.Obiectiv:Creează-ţi o atmosferă plăcută la birouCând ajungi la locul de muncă,contează foarte mult să te simţi în armonie cu mediul înconjurător. Îţi poţi decora biroul cu lucruri care te inspiră şi îţi fac munca mai plăcută. Poate o fotografie din vacanţă sau un ghiveci de flori te vor face să vezi lucrurile mult mai plăcute. Te deranjează zgomotul din jur şi neliniştea care pluteşte în aer? O pereche de căşti sunt binevenite ca să asculţi muzică şi să te concentrezi mai bine la ceea ce ai de făcut.Obiectiv:Câteodată,este bine să spui nuChiar dacă un coleg de serviciu îţi este şi prieten,asta nu înseamnă că trebuie să-l ajuţimereu să-şi facă treaba. Este posibil ca astfel să nu mai ajungi să-ţi rezolvi treburile tale şi să primeşti mustrări de la şeful tău. Sau poate că nu te pricepi la fel de bine ca el să rezolvi treaba lui şi astfel în loc să-l ajuţi,rişti să-l încurci mai tare. Analizează foarte atent ce ai de făcut şi ai grijă ca activităţile tale să nu fie date peste cap când întinzi o mână de ajutor cuiva.Obiectiv:Lasă deoparte activităţile inutileCând te apuci de treabă,încearcă să-ţi faci ordine în jur. Astfel,vei putea să-ţi faci ordine şi în idei. Îndosariază tot ce este nefolositor pentru ce ai de făcut,lasă pe mai târziu e-mailurile neimportante şi concentrează-te pe ce este important de făcut în acel moment al zilei. Când te apuci de muncă,totul trebuie să fie pus la locul lui şi uşor de accesat,la nevoie.Obiectiv:Stresul poate fi un vis urâtChiar dacă totul în jur pare negru şi simţi că nu-ţi poţi îndeplini cu succes sarcinile,caută să nu te stresezişi să vezi partea bună a lucrurilor. În orice insucces,oricât de grav ar fi el,există şi o jumătate plină a paharului. Până la urmă,este important ca tu să ştii că ai încercat din răsputeri să faci lucrurile să meargă.