Aşa menţii armonia la locul de muncă!
Practici meseria care îţi place, ai un şef minunat, dar eşti stresată din cauza colegilor, căci îţi fac zile fripte. Ce poţi face să îndrepţi situaţia?
Vorbeşte deschis
Ori de câte ori un coleg greşeşte faţă de tine,primul lucru este o discuţie sinceră,între patru ochi. Dacă nu faci asta,strângi frustrări după frustrări,care pot izbucni necontrolat. Ai grijă însă,discuţia pe care ţi-o propunem să fie cât mai obiectivă şi mai elegantă. Nu-i vorbi pe un ton acuzator şi nu ridica vocea. Va aprecia acest lucru.
Nu încuraja bârfa
Se spune că lucrul într-un colectiv de femei este plin de tensiuni. Asta din cauza vorbelor care circulă pe la colţuri. Ţi-e cunoscută fraza „Ai văzut ce rochie urâtă are X astăzi”? Ca să eviţi această situaţie,este bine să te ţii departe de colegele bârfitoare şi să rezumi conversaţia cu ele doar pe teme strict legate de problemele de serviciu. Totodată,evită să vorbeşti despre viaţa ta privată,despre familie şi probleme
personale.
Parcă i-ai plăti şi tu cu aceeaşi monedă! Ai ţipa şi tu din toţi plămânii atunci când un coleg urlă la tine că nu ai făcut ce a spus şeful ori că ai muncit mai puţin decât el şi ai stat jumătate de zi la ţigară. Ei bine,în astfel de situaţii,primul lucru util este să recunoşti dacă eşti vinovată şi să-ţi ceri scuze. Dacă nu consideri că ai vreo vină,explică-i cu mult calm,fără să ridici tonul,cum vezi tu lucrurile. Eventual poţi strecura şi o glumă,ca să detensionezi situaţia.
Info
Cheia unei bune relaţii cu colegii este comunicarea. Fii răbdtoare şi prietenoasă