Ce este bine să-l înveţi pe copil despre istoria familiei
Copilul tău ştie unde au crescut bunicii săi? Ştie unde au mers părinţii săi la şcoală? Psihologul Marshall Duke a dezvoltat un instrument de măsură prin care a adresat 20 de întrebări şcolarilor despre familiile lor.
Rezultatele studiului său arată că acei copii care ştiu mai multe despre istoria lor familială sunt mai rezilienţi atunci când sunt puşi în faţă unei provocări sau probleme,iar nivelul lor de sănătate mentală şi emoţională este mai ridicat.
Sugestia lui Duke este de a dezvolta un fir narativ copiilor despre propria lor familie. Copiii care “îşi cunosc rădăcinile” au un sentiment mai crescut de apartenenţă.
Atunci când părinţii îşi încep firul narativ al istoriei familiale pot alege 3 modalităţi să o facă:
Firul narativ ascendent:“Am început de la zero,nu am avut nimic,dar am depăşit obstacolele şi iată-ne aici”;
Firul narativ descendent:“Am pierdut tot ce am avut”;
Firul narativ oscilant care este considerat cel mai eficient:“Am avut urcuşuri şi coborâşuri,succese şi eşecuri,dar mereu am rămas împreună,indiferent de ce anume s-a întâmplat”;