De ce limba străină este la fel de importantă ca matematica şi limba română la şcoală
Sunt mulţi părinţi care decid să introducă în vocabularul copiilor, cât mai devreme, termeni din alte limbi. De ce? Pentru că, deşi constituie o provocare pentru cei mici, dar şi pentru adulţi, învăţarea unei a doua sau a treia limbi străine poate aduce oportunităţi deosebite în viaţă şi poate deschide uşi zăvorâte pentru mulţi alţii.
Beneficiile pe care le aduce în mod constant învăţarea limbilor străine se văd la scurtă vreme de la începerea procesului, pentru că cei mici înmagazinează informaţiile mai uşor şi mai repede decât adulţii. Fiecare noutate însuşită contribuie la dezvoltarea capacităţii creative şi la aceea de a găsi soluţii. Copiii familiarizaţi cu termeni care aparţin altor limbaje învaţă mai uşor noţiuni din alte culturi şi sunt mai deschişi la nou. Pe de altă parte, s-a dovedit ştiinţific că activitatea cerebrală intensă la vârste fragede este răsplătită printr-un risc mai mic de a suferi de boli mintale la maturitate.
Iată de ce este o idee bună să îţi îndrumi copilul spre învăţarea unei limbi străine, fie ea engleză, germană, franceză, mandarină, etc.
Devine mai inteligent
Cercetările sugerează că persoanele care cunosc cel puţin două limbi străine sunt mai eficiente când vine vorba despre efectuarea mai multor activităţi într-un timp redus. Creierul unui copil este creat să absoarbă informaţii noi în mod inconştient. Mai clar, copiii învaţă exact aşa cum noi, adulţii învăţăm în mod inconştient versurile şi ritmurile melodiilor care ne plac. Prof. Dr. Paul Thompson şi echipa sa de neurologi a constatat că zonele creierului specializate în învăţarea de noi limbi cresc rapid de la aproximativ şase ani până la pubertate. Apoi, acestea, practic, se opresc din evoluţie între 11 şi 15 ani, în perioada pubertăţii.
Învaţă mai uşor
Potrivit studiilor în domeniu, cea mai bună perioadă pentru a deprinde tainele unei limbi străine este până la opt ani. După această vârstă, abilitatea intră într-un proces de declin. S-a dovedit că învăţarea unei limbi străine ajută nu doar să ne exprimăm folosind alte cuvinte decât cu cele auzite în familie, ci să utilizăm mai bine şi limba maternă.
Înţelege alte culturi şi tradiţii
Limba şi cultura unei naţii sunt atât de strâns legate, încât însuşirea unei limbi noi te ajută automat să înţelegi şi cultura celor care vorbesc acel limbaj. Mai precis, vorbind pe înţelesul unei populaţii, ai multe şanse să le înţelegi tradiţiile şi diferenţe culturale.
Îi cresc oportunităţile în viaţă
Persoanele care vorbesc mai mult de o limbă străină au oportunităţi reale să găsească uşor un loc de muncă şi care să fie mai bine plătit. Mulţi angajatori caută oameni vorbitori şi cunoscători de cel puţin o limbă străină, iar studiile arată că aceştia au un salariu cu câteva procente mai mare decât cei care nu sunt bilingvi.
Are o bună dezvoltare cognitive
Beneficiile învăţării unei limbi străine influenţează în mod direct succesul copilului pe tot parcursul anilor de studiu. Tot din analize ştiinţifice, s-a constatat că aceşti copii scriu mai frumos, mai bine, citesc cursiv, au abilităţi evidente la matematică şi dovedesc o capacitate de memorare deosebită, obţinând în dese rânduri note mari la teste de capacitate.
Sfatul specialistului
Petruţa Creţu
Profesoară la Engleza pentru toti
https://meditatorengleza.com/
Cei mici au marele avantaj că sunt ca nişte bureţi şi trebuie „profitat‟ de anii în care ei absorb cunoştinţele imediat. Pentru ei este obligatoriu ca învăţatul unei limbi străine (şi nu numai) să fie făcut prin joacă la vârste mai fragede şi să continue să fie distractiv pe măsură ce cresc.
Totuşi, nu este recomandat ca un copil să înveţe 3-4 limbi străine în paralel. O suprasolicitare va duce la suprasaturaţie şi la oroarea de a mai învăţa. Se poate începe cu o limbă străină în primii ani de grădiniţă şi adăugată a doua limbă străină treptat, cel mai devreme în şcoala primară, recomandabil din clasa a cincea.
Un rol important îl joacă profesorul, care trebuie să capteze şi să menţină atenţia celui mic la ore, dar şi părinţii, care nu trebuie să transforme învăţatul într-o corvoadă. Cu ore interactive şi un ritm susţinut, prichindeii pot ajunge să vorbească la nivel de nativ până au intrat la liceu.
@shutterstock