Jocurile de memorie îmbunătăţesc rezultatele şcolare

29 ianuarie 2016   Parenting

Memoria copiilor trebuie să fie stimulată de la vârsta de 2 ani pentru a vă bucura mai târziu de performanţe şcolare bune şi pentru dezvoltarea lor cognitivă.

Recent,un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Concordia din Canada a arătat că,într-adevăr,copiii care de mici au obţinut scoruri bune la testele de memorie au înregistrat rezultate şcolare bune. La cercetare au luat parte circa 1.800 de copii al căror comportament a fost evaluat între 2 şi 12 ani. În plus,s-a observat că şi sportul îmbunătăţeşte memoria nu doar jocurile de memorie,jocul alături de alţi copii,scurtarea timpului petrecut în faţa televizorului sau a computerului.

Sportul,indicat pentru o memorie brici

Practicarea unu sport şi mişcareaîn aer liber în general sunt excelente pentru copii pe care-i ajută să se concentreze mai bine şi să rezolve exerciţii complicate care implică memorizarea. O arată studii făcute atât de cercetătorii danezi,cât şi de cei de la Universitatea din Illinois,SUA.

Jocuri simple pentru copii mici

Poţi face chiar tu câteva jocuri pentru îmbunătăţirea memoriei copilului mic:

-decupează pătrate potrivit de mari dintr-un ambalaj de carton şi pictează perechi de forme pe fiecare,însă doar pe o parte. Întinde-le pe covor,cu feţele în jos,iar cel mic trebuie să găsească perechile de forme. Pe acelaşi principiu,decupează pătrate din hârtie de împachetat cadouri şi lipeşte-le pe o parte a unor pătrate tăiate din carton,formând perechi pe care copilul trebuie să le depisteze.  

-pe cartoane dreptunghiulare,lipeşte desene decupate din reviste sau ziare şi taie-le pe jumătate. Copilul va trebui să afle jumătăţile care se potrivesc.

-folosind beţişoare late de la îngheţatele pe băţ,colorează cu creioane colorate sau cu acuarelă capetele,pregăteşte cleşti de rufe coloraţi,iar prichindelul trebuie să asocieze culorile de pe beţişoare cu cele de pe cleşti,prinzând cleştii de beţişoare.

-alege câteva ustensile de bucătărie al căror contur poate fi uşor de făcut cu creionul pe o coală mare de hârtie (forme de brioşe,forme pentru biscuiţi,o paletă de taiat tortul),apoi întăreşte formele cu un marker sau cu acuarelă. Copilul va trebui să aşeze obiectele de hârtie astfel încât să se potrivească în fiecare formă desenată.

-taie cercuri din carton şi colorează-le pe fiecare într-o culoare. Foloseşte cât mai multe culori. Pune-le într-un săculeţ. Scoate 3 dintre ele pe rând,în faţa copilului şi cere-i să le reţină ordinea,pe măsură ce le ascunzi în alt săculeţ,una peste alta,pentru a le scoate în aceeaşi ordine. Scoate-le apoi,tot una câte una,pentru a verifica dacă a memorat culorile. Pe măsură ce devine mai priceput,măreşti numărul de cartoane colorate pe rundă de joc.

-citeşte-i o poveste sau inventează una cât timp vă aflaţi în drum spre grădiniţă sau şcoală ori aşteptaţi să intraţi la doctor,apoi propune-i celui mic să-ţi spună ce a reţinut sau câte personaje erau.

-înşiră în faţa copilului mai multe obiecte din aceeaşi categorie inserând şi unul diferit (un cub într-o serie de animăluţe de plastic sau un cerc într-o serie de forme cu unghiuri) şi cere-i să găsească „intrusul”. Cu ajutorul obiectelor asemănătoare,poţi face un alt joc în care el să-l afle pe cel lipsă. Alegi 5-6 cuburi,îi spui să le reţină şi,în timp ce el se întoarce cu spatele,ascunzi unul cu o batistă sau îl scoţi de tot din şir. El va trebui să-ţi spună care este cel care a dispărut.

Mai multe