Cum să nu iei ţeapă când cumperi o vacanţă de la agenţiile de turism

17 octombrie 2016   Travel

Din cauza problemelor financiare, tot mai multe agenţii de turism din România ajung să aibă grave probleme. Cele mai multe se răsfrâng însă asupra clienţilor, iar unii dintre ei ajung chiar să piardă banii şi să nu mai ajungă la destinaţie.

Două agenţii de turism şi-au dezamăgit deja clienţii,aflându-se în imposibilitatea de a le mai furniza pachetele turistice. Genius Travel şi Mareea Comtur au cerut,în această vară,intrarea în insolvenţă şi au acuzat probleme financiare. Zeci de turişti au rămas astfel cu banii luaţi,dar fără vacanţe. Mai grav,Autoritatea Naţională pentru Turism a retras,în vederea radierii din oficiu,a 1.384 de licenţe de turism emise agenţiilor turistice care nu au prezentat poliţa valabilă de asigurare. Încă din luna martie,Autoritatea Naţională pentru Turism le-a cerut agenţiilor să facă dovada că au poliţa de asigurare în caz de faliment sau insolvenţă. Cele care nu s-au conformat au fost închise.

Verifică licenţa agenţiei

Orice operator din turism este obligat să deţină licenţă emisă de Autoritatea Naţională pentru Turism. Acest document se regăseşte pe site-ul operatorului şi are caracter permanent,atâta vreme cât respectă cerinţele legale,ne-au spus reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. De asemenea,verificaţi dacă agenţia are un sediu. „Nu semnaţi niciodată un contract turistic cu o firmă doar pentru că vă oferă un preţ foarte bun. Verificaţi,de exemplu,dacă are un sediu oficial unde să puteţi să vă adresaţi”,îndeamnă experţii KeysFin.

Mai multe