1. Învaţă tehnici de relaxare (respiraţie profundă, masaj sau yoga), care să te ajute în momentul în care vei mai fi expusă cauzei fobiei tale. Vizualizează acest moment şi imaginează-ţi că ieşi cu bine din această situaţie.
  2. Înearcă să devii mai sigură pe tine adoptând un stil de viaţă sănătos. Urmează o dietă sănătoasă, fă sport în mod regulat, dormi îndeajuns şi limitează consumul de alcool! Evită cofeina, un ingredient care nu face decât să-ţi intensifice anxietatea.
  3. Vorbeşte despre problema ta cu o persoană apropiată care ştie să asculte şi să-ţi ofere suport. Nu-i cere sfaturi, ci doar împărtăşeşte-i aceste frici cu care te confrunţi. Nu căuta, în schimb, să te confesezi pe social media: te vei confrunta cu opinii insensibile, care-ţi pot da informaţii eronate.
  4. Mergi la cursuri specializate chiar pe situaţiile care ţie îţi provoacă temeri iraţionale: de oratorie, pentru frica de a vorbi în public, sau de aptitudini sociale, pentru anxietatea socială.
  5. Nu evita să te pui în situaţii de care te temi! Expune-te cât de des poţi, mai degrabă decât să le eviţi complet. Familia, prietenii şi terapeutul tău te pot ajuta să lucrezi la acest aspect, astfel încât simptomele să nu se agraveze.

@shutterstock