Pe scena Asia Fest revine pe 25 septembrie bine-cunoscuta prezentare a costumelor tradiţionale asiatice dar şi mult-aşteptatele concursuri de Cosplay şi K-Pop pe 26 septembrie. De asemenea, pe toată durata evenimentului, vor avea loc concerte ale artiştilor români şi internaţionali, momente de muzică şi dansuri atât tradiţionale, cât şi contemporane, fragmente din spectacole şi demonstraţii de ceremonia ceaiului şi de gătit specialităţi asiatice alături de chefi renumiţi.

            Publicul va putea urmări şi filme la această ediţie a Asia Fest, într-o retrospectivă organizată împreună cu KINOdiseea - Festivalului internaţional de film pentru publicul tânăr, ce îl omagiază pe Hayao Miyazaki, regizorul japonez cofondator al Studiourilor Ghibli, autor al unora dintre cele mai iconice animaţii ale tuturor timpurilor. Astfel, pe marele ecran din aer liber, în Parcul Naţional, se vor vedea lungmetrajele de animaţie SPIRITED AWAY/ Călătoria cu Chihiro (24 septembrie), MY NEIGHBOR TOTORO/ Vecinul meu, Totoro (25 septembrie) şi îndrăgitul PONYO (26 septembrie).

            În zona de food, gurmanzii vor putea încerca preparate tradiţionale dar şi experimente gastronomice exclusiviste, iar vizitatorii vor putea gusta la propriu India, Turcia, Coreea de Sus, China şi Japonia şi vor putea descoperi gastronomia asiatică dincolo de sushi, pacheţelele de primăvară şi puiul shanghai, într-o explozie de savori şi arome şi vor putea gusta lichior şi bere japoneză. Vedeta acestei ediţii este mâncarea favorită a personajului Naruto, din anime-ul cu acelaşi nume. Această supă conţine Narutomaki, emblema pe care personajul o poartă întotdeauna. Un alt deliciu ce va fi prezentat la Asia Fest este un preparat indian pe care Chef John Menumorut, l-a reinterpretat, o ruladă de pui cu caju tikka masala, cu orez, ulei de coriandru şi jeleu de caise.

            Nu vor lipsi nici bucătăriile turcească, cu istoricul cig kofte, baclavale sau cataif şi coreeană, cu faimoasele kimbap, mandu, bulgogi, mochi sau kimchi . 

            La standurile din expoziţia de servicii şi produse pasionaţii vor putea găsi condimente, sosuri, ceaiuri şi alte ingrediente pentru acasă, alături de cosmetice coreene, manga, cărţi, decoraţiuni şi bijuterii de inspiraţie asiatică.

            Spaţiul de ateliere reuneşte şi anul acesta sesiuni de caligrafie japoneză, coreeană şi arabă, tatuaje cu henna, origami şi ikebana, manga şi machiaj cosplay dar şi demonstraţii de îmbrăcare a kimono-urilor japoneze şi sari-urilor indiene.

            Asia Fest este un dialog multicultural care celebrează cultura Asiei, aducând în Bucureşti, deseori în premieră, atât tradiţiile cât şi contemporanul din locuri pline de mister şi inspiraţie.

Programul pe www.asiafest.eu şi pe pagina de Facebook Asia Fest.

Accesul în spaţiul de eveniment se face cu respectarea măsurilor în vigoare, de protecţie împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2 şi este condiţionat de efectuarea triajului observaţional, de furnizarea datelor personale în cazul unei eventuale anchete epidemiologice dar şi de prezentarea unuia dintre următoarele documente: dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2, care să releve faptul că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare; rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore; rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore; dovada că persoanele care doresc să participe la eveniment se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2. Testarea rapidă se poate face la faţa locului, la standurile autorizate (Crucea Roşie, Clinica Primed şi Hope&Care), aflate la intrarea în zona de eveniment, iar costul testării este de 35 lei.

Este obligatoriu ca toţi participanţii la eveniment, inclusiv publicul vizitator să poarte corect masca de protecţie, iar în zona festivalului se va păstra distanţa de minim 1,5m între toţi participanţii.

Numărul MAXIM de persoane ce pot participa concomitent la activităţi din cadrul festivalului este de 2500, dacă rata de infectare este de până la 3% şi de 1000 de persoane, dacă aceasta este între 3% şi 6%. Organizatorii îşi rezervă dreptul să oprească intrarea în zona de activităţi, pentru o perioadă de timp, până la eliberarea spaţiului.

Parteneri: Kikkoman, Asahi Beer, Japanos.

Parteneri culturali: Ambasada Republicii Koreea la Bucureşti, Casa Româno-Chineză, Centrul de Studii Româno-Japoneze "Angela Hondru", Centrul de Studii Româno-Coreene, Asociaţia Haramitchi RO, Tenshin, Asociaţia Culturală Sarang Hanguk, Asociaţia Culturală Nan Kibun, Discover Korea, Centrul Cultural European Româno-Panarab, Indra Dance Academy, Institutul de Artă Euroasiatic, Shanghai Wushu, Institutul Confucius, Centrul Cultural Yunus Emre, Activ Random.

Parteneri media: Magic FM, AGERPRES, Click!, Click! pentru femei, Caţavencii, Hayat, Spotmedia, IQads, PRwave, Iqool, bucataras.ro, gustos.ro, culinar.ro, retete-culinare.ro, acasă.ro, Catchy, goingout.ro, bucharest-guide.ro, probucuresti.ro, Bookblog, 4arte, inoras.ro, Coţofana Urbană, Fashion8, Munteanu, SMARK.