Pentru a combate astenia de toamnă, care se manifestă prin oboseală aproape cronică şi lipsă de randament la locul de muncă, chiar anxietate şi o stare general proastă, nutriţionistul Gianluca Mech ne oferă câteva sfaturi în acest sens, cum putem adapta alimentaţia de zi cu zi pentru a ne simţi energici. 

Ce este astenia de toamnă?

„Pentru început, oamenii trebuie să înţeleagă că astenia de toamnă nu este o boală. Este un sindrom şi durează de obicei câteva săptămâni, perioada de care organismul are nevoie pentru a se adapta la schimbările sezoniere. Are o explicaţie ştiinţifică şi este cauzată de lipsa melatoninei, hormonul responsabil de reglarea somnului. Odată cu scăderea luminii solare, melatonina creşte şi odată cu aceasta senzaţia de oboseală. Pe de altă parte, serotonina scade, generând astfel somnolenţă şi o stare generală de oboseală. De multe ori, acest dezechilibru hormonal este, de asemenea, asociat cu stări de anxietate şi probleme de concentrare. Obiceiurile sănătoase precum alimentaţia corectă, respectarea orelor de somn şi mişcarea pot ajuta la prevenirea sau combaterea acestor probleme‟, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Ce mâncăm pentru a combate astenia