Lipsa de energie se întâmplă odată cu venirea sezonului rece, atunci când afară este mai mereu mohorât şi nu ne mai putem bucura de lumina soarelui. Mulţi tind în astfel de situaţii să apeleze la cafea, însă nutriţionistul Gianluca Mech spune că aceasta nu este soluţia optimă, şi ne oferă o listă de alimente sănătoase pe care să le consumăm pentru a fi mai energici zi de zi. 

„Tuturor ni se întâmplă în zilele friguroase de toamnă sau iarnă să simţim că nu avem deloc energie şi că ne-am dori să ne petrecem întreaga zi în pat. Cafeaua pare să fie soluţia salvatoare pentru mulţi dintre noi, dar nu este neapărat cea mai bună soluţie. Avem la dispoziţie o mulţime de alimente care ne dau un boost de energie şi fac totodată bine sănătăţii‟, declară nutriţionistul Gianluca Mech.

1. Bananele se află printre cele mai bune surse alimentare de energie. Conţin carbohidraţi complecşi, potasiu şi vitamina B6. Toate acestea contribuie activ la creşterea nivelului de energie.

2. Peştele gras. Somonul şi tonul sunt surse bune de proteine, acizi graşi şi vitamine din grupa B. S-a demonstrat prin studii ştiinţifice că acizii graşi omega-3 reduc inflamaţia, care este o cauză comună a senzaţie de oboseală. Vitamina B12 contribuie la producerea celulelor roşii din sânge şi la mai buna absorbţie a fierului în organism. Nivelurile optime de celule roşii şi fier pot reduce oboseala şi pot creşte nivelul energiei.