Proprietăţile cicoarei au fost descoperite şi preţuite încă de pe vremea romanilor, care la început o cultivau ca pe o legumă.

Infuzia se prepară din 2 linguriţe cu varf de cicoare măruntită la o cană de apă clocotită care se lasă la infuzat 1-2 minute, apoi se strecoară şi se bea cu înghitituri mici înainte de masă.

Cafeau de cicoare se prepară din două linguriţe de rădăcini de cicoare (prăjite puţin şi măcinate cu ajutorul râşniţei de cafea) şi o cană de 200 ml de apă. Băutura se fierbe timp de cinci minute, apoi se îndulceşte cu miere sau cu fructoză. Se recomandă câte două căni pe zi.

Frunzele proaspete de cicioare pot fi utilizate în salate de crudităţi, având acţiune benefică asupra ficatului, de curăţare a sângelui şi detoxifiere generală; sucul poaspăt poate fi consumat în amestec cu lapte (1-2 linguri de suc la o cană de lapte băute dimineaţa pe stomacul gol sau seara inainte de culcare) poate avea aceleaşi efecte.

Decoctul de rădăcină.Se fierbe o linguriţă de rădăcină uscată şi mărunţită într-o cană şi jumătate de apă, timp de cinci minute. Ceaiul se bea călduţ, porţionat în trei prize, înaintea meselor principale. Cura de două săptămâni creşte secreţia de bilă, contribuind şi la regenerarea celulei hepatice, mai ales în cazul persoanelor care consumă mult alcool.

Preparatele pe bază de cicoare sunt recomandate în caz de  boli hepatice şi biliare, constipaţie, diabet zaharat, oboseală fizică şi intelectuală.

 

Cicoare - beneficii pentru organism

Iată care sunt beneficiile acestei plante pentru organism:

  • Protejează inima. Aceasta poate reduce colesterolul rău – LDL dar şi trigliceridele. Iar colesterolul şi trigliceridele mari, spun medicii sunt principali factori care duc la accident vascular cerebral.
  • Detoxifică ficatul, protejându-l de efectul toxinelor. Acest lucru este explicat prin faptul că cicoare este bogată în antioxidanţi.
  • Ameliorează durere dată de artrită. Având proprietăţi antiinflamatorii se pare că aceasta poate fi considerată un adjuvant în cazul artritei. De asemenea, poate ameliora inflamaţiile.
  • Stimulează sistemul imunitar. Deoarece are proprietăţi antibacteriene, cicoarea poate creşte rezistenţa organismului.
  • Cafeaua de cicoare se pare că poate stimula pofta de mâncare.
  • Infuzia de cicoare poate să combată insomnia, sau alte tulburări de somn.
  • Sunt studii care susţin că ar contribui inclusiv la refacerea ficatului.
  • Reduce riscul pentru cancer de colon. Sunt studii care susţin că are avea efect de reducere a apariţiei cancerului de colon. Rădăcina de cicoare stimulează tranzitul intestinal, elimină toxinele, normalizeză flora din colon şi poate neutraliza radicalii liberi.

Surse: doctorulzilei.ro, csid.ro