Care sunt cele mai eficiente surse de hidratare complementare apei?

Vara,alimentele şi băuturile naturale sunt o sursă importantă pentru a aduce un plus de fluide corpului. Fructele şi legumele de sezon cu un conţinut mare de apă,precum roşiile,castraveţii,ardeii graşi,pepenele verde,căpşunele şi citricele,pot furniza,în medie,20% din cantitatea necesară de apă.

”Hidratarea este o parte importantă a unei vieţi echilibrate. Nevoia corpului pentru mai multă apă este vizibilă în zilele călduroase de vară. Însă multe persoane nu ştiu că printr-o  alimentaţie naturală pot ajunge la un nivel optim de hidratare a organismului,astfel încât un plan alimentar corect şi echilibrat îi ajută să fie sănătoşi pe termen lung”,a declarat dr. Şerban Damian,specialist în nutriţie.


Citeşte şi:

3 alimente care previn deshidratarea

10 reguli de baza pentru o hidratare corectă


Ce rol are cafeaua într-o alimentaţie sănătoasă?

Printre alimentele care aduc organismului uman un plus de lichide se numără şi cafeaua solubilă 100% naturală. În urma consumului de cafea,corpul poate reţine până la 84% din apa conţinută. Fiind un produs uşor de preparat cu gheaţă şi în acelaşi timp foarte gustos în diverse reţete,cafeaua solubilă este o băutură potrivită şi  pentru vară,contribuind la hidratarea organismului în zilele călduroase.

”De-a lungul timpului,s-au răspândit diverse mituri care pretind că un consum moderat de cafea poate duce la deshidratare. Studiile ne demonstrează contrariul. Cafeaua este una dintre sursele de  hidratare, ca parte a unei diete echilibrate.  Consumată cu moderaţie,cafeaua 100% naturală oferă corpului o cantitate semnificativă de apă . Bineînţeles,este important să existe în acelaşi timp un consum echilibrat de fructe,legume şi apă”,a adăugat dr. Şerban Damian,specialist în nutriţie.

Hidratarea este importantă şi pentru sănătatea pielii şi pentru a ne proteja tenul în zilele toride.

”Pentru a avea un machiaj frumos,trebuie să pornim de la o piele hidratată corect. Acest lucru se poate face folosind creme de hidratare,dar şi printr-o nutriţie sănătoasă. Este important pentru ten să avem o alimentaţie  echilibrată,dar şi un aport potrivit de lichide. Vara,din cauza radiaţiilor solare mai puternice,trebuie să acordăm mai multă atenţie îngrijirii tenului,mai ales în zonele sensibile din jurul ochilor,a buzelor şi a gâtului. Hidratarea interioară,dar şi exterioară corectă ajută la menţinerea unui ten sănătos”,susţine Dana Argeşan,make-up artist.