Uleiul de nucă

Uleiul de nucă este cea mai bună alegere pentru conţinutul bogat în acizi graşi Omega-9, Omega-3, care ajută la elasticizarea arterelor şi reduce riscul bolilor cardiace. De asemenea, prezenţa acidului Omega-6 ajută în cazul artritei şi ajută la scăderea nivelului de colesterol, în timp ce Vitamina E din componenţa sa protejează sistemul nervos.

Uleiul de canola

Un alt ulei cu o serie de beneficii pentru organism este uleiul de canola. Sărac în grăsimi saturate, dar bogat în acizi graşi, consumul lui în măncăruri ajută la scăderea colesterolului. Mai este cunoscut şi pentru proprietăţile sale cicatrizante, dezinfectante şi diuretice; dar şi pentru conţinutul bogat în proteine, minerale şi glucide. Potrivit specialiştilor, acesta este unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit.

Uleiul de floarea soarelui

Uleiul vegetal care are cel mai mare conţinut de Vitamina E este uleiul de floarea soarelui. De asemenea, conţine, pe lângă acizi graşi, Vitaminele K şi B şi o cantitate generoasă de fier. Cu un puternic efect antioxidant, acesta previne îmbătrânirea celulară, ajută la îmbunătăţirea sistemului imunitar şi protejează sistemul nervos.

Uleiul de arahide

Pe lângă faptul că subliniează gustul mâncărurilor, uleiul de arahide aduce un aport substanţial de vitamine şi nutrimente: acizi graşi, fier, zinc, Vitaminele K şi E. De asemenea, are efecte antioxidante şi antiinflamatoare.