Yoga îţi îmbunătăţeşte postura

Fie că îţi doreşti mai multă flexibilitate sau o minte mai calmă,beneficiile practicii yoga sunt nenumărate. Din punct de vedere fizic s-a demonstrat că yoga îmbunătăţeşte flexibilitatea,postura şi echilibrul,întăreşte oasele şi creşte forţa musculară.

Studiile demonstrează că yoga scade inflamaţia,creşte sistemul imunitar şi îmbunătăţeşte simptomele asociate cu afecţiunile cronice,precum diabetul de tip II,bolile cardiovasculare şi cancerul. Beneficii apar şi la nivel de sănătate mentală şi stare de spirit,deoarece prin practica constantă se reduce depresia,stresul şi anxietatea.

Eşti mai fericită

”Cu toţii ştim că pe măsură ce exersăm mai mult,cu atât avem parte de rezultate mai bune. Yoga nu face excepţie. A practica o dată pe săptămână este bine,dar a practică de patru ori pe săptămâna ar fi şi mai bine”,punctează Andreea Lada,fondator al Şcolii Iubirii şi instructor yoga.

Un specialist în bolile cronice ale spatelui a studiat yoga în programele sale de recuperare şi consideră că şi un minut de yoga poate fi suficient pentru a reseta starea unei persoane. Un singur minut într-o stare de meditaţie poate transforma o persoană frustrată şi nervoasă într-una calmă şi binevoitoare.

Din punct de vedere fizic,la o clasă de yoga nu vei avea aceleaşi efecte precum în 60 de minute de cardio. Dar îţi va creşte pulsul,vei pune în mişcare mai mult oxigen şi vei elima blocajele de la nivelul minţii. Dacă însă vei transformă yoga într-o practică regulată,flexibilitatea se va îmbunătăţi odată cu timpul şi îţi vei tonifia muşchii,vei avea un abdomen mai puternic,ceea ce înseamnă mai puţine dureri de spate.

Yoga-la fel de sănătoasă pentru inimă precum o clasă de cycling.

Desigur,dacă nu ai o oră la dispoziţie,poţi încerca să practici şi acasă. Doar 10 minute înainte de culcare te pot ajuta să ai un somn mai bun. Un alt studiu realizat pe durata a 10 ani pe 700 de participanţi a arătat că doar 10 minute de yoga pe zi sunt suficiente pentru a vedea îmbunătăţiri în ceea ce priveşte prevenţia osteoporozei şi întărirea oaselor.

În urmă unui studiu care a analizat efectele practicii yoga la femeile de peste 50 de ani a scos la iveală că practicarea asanelor (posturilor),chiar şi o dată pe săptămâna,a crescut mobilitate încheieturilor şi flexibilitatea tendoanelor genunchilor.

Dacă vrei să ajungi să stai în cap,trebuie să practici yoga de mai multe ori pe săptămână,dar beneficiile există şi pe termen scurt (vei simţi îmbunătăţiri la nivel de digestie,vei dormi mai bine).

În concluzie,cu o clasa de yoga pe săptămână vei simţi destule beneficii pentru organism. Totuşi,dacă vrei să vezi adevărate rezultate,ar trebui să-ţi rezervi mai multe ore pe săptămână,la sala sau acasă. Câte puţin mai des este mai bine decât foarte mult din când în când.