Când vezi că nu mai poţi, că eşti epuizată şi că starea nu se diminuează, dimpotrivă, este cazul să iei măsuri urgente, de care să ţii cont pe termen lung. Înainte de toate, gândeşte pozitiv şi structurează-ţi o strategie, astfel încât să stai departe de blocajele psihice. Altfel, rişti să fii victima bolilor care se declanşează pe fondul stresului. Medicii afirmă că, pe termen lung, stresul poate declanşa boli cardiace, afecţiuni ale stomacului (ulcer, gastrită), eczeme, crize biliare, migrene, tulburări hormonale. De cele mai multe ori, ele apar din cauza unei imunităţii scăzute pe fondul unei despresii sau stări prelungite de stres şi anxietate.

Din fericire, odihna, practicarea unui hobby, ieşirile în aer liber şi o alimentaţie bogată în fructe şi legume te ajută să treci mai uşor peste perioadele stresante din viaţa ta. Este important, de asemenea, să faci ordine în gândurile tale şi să lucrezi cu ele.

Cum apar bolile de inimă

Agitaţia şi dorinţa de a rezolva rapid orice problemă pun presiune pe inima ta, la propriu. Stresul este cel care creşte ritmul cardiac. Ai mai multă răbdare cu tine şi priveşte situaţiile cu mai multă detaşare. Altfel, te expui riscului de a  suferi  afecţiune cardiovasculară. Practică zilnic o activitate care-ţi face plăcere şi te detensionează. Citeşte o carte, vezi un film de comedie sau o emisiune care-ţi îmbunătăţeşte starea, întâlneşte-te cu prietenii, mergi la sală etc.