Pandemia de coronavirus impune acordarea beneficiilor care nu existau în oferta salarială înainte de situaţia de criză, deoarece angajaţii au nevoie mai mult ca niciodată de veşti bune. De la oferte pentru serviciile medicale la bonusuri, companiile care îşi permit să-şi ajute angajaţii în această perioadă trebuie să le transmită un mesaj important: acela că împreună vor reuşi să găsească soluţii pentru toate problemele. Iată câteva propuneri:

Bonusuri

Bonusurile salariale pot ridica o problemă companiilor care înregistrează pierderi în această perioadă, însă cele care observă creşteri în vânzări pot acorda angajaţilor un mic bonus în semn de mulţumire şi sprijin. Dacă nu poate fi vorba de un asemenea bonus, angajatorii pot opta pentru creşterea valorii la tichete de masa. Valoarea maximă nominală pe care o poate avea un tichet în prezent este de 20 lei. O astfel de majorare îi va ajuta pe angajaţi când vine vorba de cumpărături sau de meniul zilei pe care îl pot consuma la prânz, în timpul programului de lucru. Angajatorii trebuie să ţină minte că grija faţă de ziua de mâine este mai mare în această perioadă şi că trebuie să comunice cât mai mult cu angajaţii pentru a afla care sunt nevoile acestora.

Extinderea ofertei de sănătate

Companiile care oferă un pachet de servicii de sănătate în cadrul clinicilor private pot extinde oferta sau pot include alte beneficii potrivite în vreme de pandemie. Printre acestea se numără serviciile de sănătate mintală, precum psihoterapia, şi posibilitatea de a include în pachetul de beneficii un membru al familiei. Având în vedere că sălile de fitness, bazinele şi alte servicii de wellness sunt închise sau suspendate, reducerile pe care angajaţii le primesc la această categorie pot fi înlocuite de şedinţe de terapie gratis sau la preţ redus. De asemenea, posibilitatea ca angajaţii să includă în schema de beneficii medicale un membru al familiei care nu este acoperit de asigurarea de sănătate de la stat poate avea efecte majore în moralul acestora şi poate chiar salva vieţi.

Mai multe zile de concediu

Zilele de concediu oferite oamenilor vor fi din ce în ce mai preţioase, mai ales în ceea ce priveşte concediul medical sau zilele acordate pentru a rămâne acasă în caz că apar simptome specifice Covid-19. Având în vedere că măsurile recomandate includ verificarea temperaturii la intrarea în clădire, angajaţii care prezintă primele semne de febră vor fi nevoiţi să se întoarcă acasă până dispar simptomele sau să se trateze. Aşadar, angajatorii pot oferi zile de concediu în plus pentru astfel de situaţii. Concediul medical trebuie rezervat pentru probleme serioase, iar zilele în care angajaţii stau acasă până la ameliorarea unor simptome de gripă sau răceală trebuie oferite separat. Angajaţii cu copii sunt cei mai afectaţi de efectele pandemiei, aşa că vor avea nevoie de cât mai multe zile libere pentru a avea grijă de copiii care nu mai pot fi lăsaţi la bunici sau la şcoala de vară.

Beneficiile puse la dispoziţie de către angajatori trebuie să urmărească avantajele asupra sănătăţii angajaţilor şi a familiilor lor. În acest fel criza cauzată de noul coronavirus va fi mai uşor de depăşit atât pe plan profesional, cât şi personal.

Sursa foto: pexels.com