Anxietatea socială se manifestă printr-o frică accentuată, dar şi prin griji excesive, nefondate şi necontrolate. Această teamă exagerată de a interacţiona cu grupuri de persoane şi de a nu fi criticat şi judecat când eşti în public, poate provoca stări de rău, atât la nivel psihic, cât şi fizic. Anxietatea socială se diferenţiază de frică prin caracterul iraţional – o ameninţare nejustificată, ci doar anticipată. Debutează, de cele mai multe ori, în copilărie sau în adolescenţă.

Citeşte şi: 3 diferenţe majore între stres şi anxietate

Persoanele care suferă de anxietate socială nu sunt, neapărat timide, dar tind să se concentreze pe fiecare greşeală pe care o fac în public. Uneori, anxietatea socială poate implica teama de a vorbi la telefon în prezenţa altor persoane, de a folosi o toaletă publică sau chiar de a merge singur într-un spaţiu public.

Cauzele anxietăţii sociale

Din punct de vedere genetic, această stare accentuată de nelinişte poate fi moştenită. Potrivit specialiştilor, însă, fobia socială  provine, de obicei, dintr-o traumă ascunsă, poate chiar inconştientă, din copilărie. Astfel, unele emoţii puternice trăite la o vârstă fragedă sau lipsa ataşamentului din partea părinţilor, pot duce, mai târziu, la dezvoltarea anxietăţii. Datorită schimbărilor prin care trec, adolescenţii sunt mai predispuşi la dezvoltarea unei astfel de fobii.

Citeşte şi: Anxietatea, simptom precoce a bolii Alzheimer

Tratamentul împotriva anxietăţii

Chiar dacă pare, uneori, o afecţiune fără remediu, anxietatea socială poate fi depăşită cu ajutorul unui medic specialist şi a şedinţelor de psihoterapie. În unele cazuri, însă, poate fi recomandat un tratament cu medicamente, dar numai la indicaţia specialistului. De asemenea, simptomele fizice ale anxietăţii pot fi ţinute în frâu prin controlarea respiraţiei – trebuie doar să respiri profund şi rar. Şi practicarea unor tehnici de relaxare precum yoga sau meditaţia, te pot ajuta să scapi de anxietate.

Sursă imagine: hwww.onmeda.fr