Înseamna „a lega,a uni“ şi despre asta e vorba,despre a reconstrui relaţia ta cu tine,cu tot ce există şi cu Divinitatea,după principiul de la mic la mare. Prin „Hatha Yoga“,ramura cea mai practicată,începi,deci cu tine,cea care ai uitat să respiri,să mergi,să alergi,să sari,să râzi,dar mai ales să stai şi să te-asculţi.

Reînveţi să-ţi îngrijeşti corpul,să-l cureţi şi să-l hrăneşti sănătos,conform structurii şi nevoilor tale fizice. Înveţi să-l antrenezi,astfel încât să fie sănătos,echilibrat şi puternic,să te ajute să faci toate lucrurile bune pe care ţi le propui. Asta pe partea fizică.

Dezvoltă musculatura şi îţi aduce echilibru

Pe de altă parte,yoga te ajută să înţelegi că nu poţi fi fericit decât fiind bun şi corect cu tine şi cu tot ce există.

Primul lucru pe care trebuie să-l ştii despre yogaeste că,aşa cum psihicul se reflectă în fizic,fizicul poate influenţa mentalul. De exemplu,practicând exerciţii şi posturi de îndreptare a spatelui,dezvoltând musculatura şi căpătând putere fizică,practicantul va deveni mai sigur pe el,mai echilibrat psihic.

Menţinerea posturilor,pe lângă dezvoltarea muşchilor şi a echilibrului îţi dezvoltă răbdarea,capacitatea de concentrare – mare lucru într-o lume centrifugată!

Multe lucruri ţi se revelează în tăcere despre tine şi despre lume. Multe „de ce-uri“ vor apărea şi,dacă ai răbdare,vei descoperi în tine răspunsuri la toate.

Yoga te ajută să te asculţi,să te înţelegi şi să te armonizezi pe tine însuţi cu tot ce există în interiorul şi în exteriorul tău. Dar pentru asta trebuie să-ţi linişteşti mintea şi corpul. Să înveţi să te suporţi. În linişte. Să stai efectiv nemişcat,în anumite posturi care te ajută la reechilibrare – mai întâi fizică,şi apoi psihică.

Rolul exerciţiilor de yoga

Posturile nu urmăresc în primul rând dezvolarea musculaturii,ci deblocarea energiei stocate excesiv într-o anumită zonă (organ) a corpului – lăsând alte organe cu prea puţină energie. Prin posturi se urmăreşte reechilibrarea în primul rând energetică.

În scurt timp apar şi efectele vizibile asupra fizicului – musculatura echilibrată,musculatura frumos dezvoltată,o poziţie corectă a coloanei şi a capului.

De asemenea,nu toată lumea va insista asupra aceloraşi posturi (asane),aşa că,până la echilibrare,acestea nu se vor realiza egal pe ambele părţi ale corpului,ci mai mult pe partea cu probleme.

Asanele îţi dezvoltă musculatura armonios

Lumea occidentală,în special americanii au înţeles cum a putut yoga – aceasta devenind foarte populară în ultimii ani,dar doar pe partea fizică – respectiv se practică exerciţii care mai de care mai dificile,urmărindu-se doar dezvoltarea musculaturii,a echilibrului şi a flexibilităţii,ca adevărate antrenamente pur sportive,de la care pleci doar cu muşchii şi cu orgoliul tonifiat.

Trebuie însă specificat că antrenamentele de yoga în încăperi supraîncălzite te epuizează şi te dezechilibrează energetic. Iar deshidratarea uneori severă,provocată de transpiraţie,este luată de inocenţi drept slăbire sănătoasă!

Iată câteva posturi!

Mai întâi,este necesar de precizat că femeile însărcinate trebuie să ceară sfatul medicului specialist înainte de practicarea oricărei posturi,din cauza efectelor pe care le pot avea asupra uterului. Posturile se realizează lent (intrare în postura şi revenire) şi se menţin cel puţin un minut. Nu se forţează mobilitatea – aceasta va creşte treptat,repetând exerciţiile cu perseverenţă.

Postura triunghiului

Stând în picioare,tălpile paralele,picioarele drepte şi depărtate,astfel încât între ele să avem un unghi de 90 de grade,braţele întinse în lateral,cu palmele în jos,ne aplecăm spre stânga,până când mâna stână atinge genunchiul stâng.

Coborâm uşor,fără să forţăm,atât cât ne permite mobilitatea,păstrând capul drept şi braţele perpendicular pe podea (pe cât posibil). Rămânem în această poziţie respirând de voie,conştientizând energizarea abdomenului şi,în special a taliei pe partea dreaptă. Revenim încet,coborâm braţele pe lângă corp şi continuăm executarea posturii pe partea dreapta.

Ce beneficii aduce corpului

Întinderea şi dezvoltarea muşchilor coloanei vertebrale,a celor intercostali,ai gâtului şi cefei,ai taliei,mobilitatea cutiei toracice,restabilirea echilibrului respirator prin extinderea alternativă a fiecărei jumătăţi a toracelui.

În cazul scoliozei,exerciţiul se va face asimetric,respectiv de două ori în sensul corectării scoliozei şi o singură dată în sensul celălalt. Nervii din zona lombară sunt stimulaţi şi tonifiaţi,cu efecte directe asupra tuturor organelor abdominale şi,în special,sistemul genito-urinar şi al colonului (remediază constipaţia).

De ce să alegi yogalates

Yogalates este o metodă de antrenament fizic ce combină exerciţiile de dezvoltare şi echilibrare musculară cu o respiraţie corectă,care să susţină efortul,cu accent pe muşchii abdominali şi ai spatelui. De asemenea,respectă principiul antrenării în limitele gradului de mobilitate şi dezvoltare a musculaturii,făra a forţa,fără a brusca,şi creşte treptat nivelul de dificultate a exerciţiilor,oferind alternative pentru începători sau cei cu probleme de articulaţii.

Yogalates combină beneficiile menţinerii posturilor – specifică sistemuluiYoga,cu dinamica exerciţiilor Pilates,destinate în mod special tonifierii centurii de susţinere a spatelui (muşchii abdominali,ai taliei,ai spatelui,ai coapselor şi fesierii).

Mirela Săliştean-instructor certificat

http://salsafit.ro/

[email protected]

021 –30.30.244;0728 – 94.72.71