Sarea guvernează echilibrul hidric din organism,repartizând apa în ţesuturi.

Adăugată în exces,te face să reţii mai multă apă şi acest lucru duce inevitabil la îngrăşare.

Sigur,n-ai fi singura care mănâncă prea multă sare.

În România,se consumă între 8 şi 15 grame zilnic,uneori chiar mai mult,deşi „raţia” recomandată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii pentru un adult este de 6 grame pe zi,cam cât o linguriţă de sare.

Ce rişti când mănânci multă sare

O fi dând sarea gust bun mâncărurilor,dar... excesul poate să te îmbolnăvească.

Mezelurile,conservele,brânzeturile,sosurile,alimentele fast-food şi chiar dulciurile – toate au ­sare.

Consumate în cantitate mare,te fac să depăşeşti necesarul zilnic,ceea ce provoacă o creştere a tensiunii arteria­le şi îmbolnăvirea inimii.

Prea multă sare este greu de procesat în rinichi. De aceea,pot apărea afecţiuni cronice ale acestor organe.

Tot sarea în cantitate mare duce la eliminarea calciului prin urină,fapt care afectează oasele şi te expune osteoporozei.

Verifică etichetele!

Sarea pe care o adaugi în mâncare când găteşti nu este singurul risc pe care ţi-l asumi.

Cea mai mare parte a sării provine din alimentele pe ­care le cumperi,mai ales din cele procesate (mezeluri,conserve).

Când le alegi,este important să citeşti cu atenţie etichetele.

Caută să vezi valorile pe care le au sarea şi sodiul,pentru că sarea are în compoziţie 40% sodiu.

«Cu ce să înlocuiesc sarea de bucătărie?»

Este indicată şi sarea marină. În cantităţi moderate,aceasta protejează rinichii.

Atenţie la dulciuri şi la condimente!

Ketchup-ul,sosul de soia sau amestecurile speciale pentru cartofi prăjiţi,grătar sau pentru pizza sunt câteva condimente care au în compoziţie foarte multă sare,deci consumă-le în cantitate mică!

Şi printre ingredientele dulciurilor se găseşte sarea. De aceea,ideal ar fi să-ţi prepari în casă deserturile.

În general,este bine să alegi cât mai puţine alimente procesate şi să-ţi prepari singură mâncarea,asezonându-o în timpul gătirii şi nu la servire.

În acest fel,sarea are timp să intre în ingrediente,oferindu-le un gust mai bun şi te scuteşte să mai adaugi la masă.

Iată câtă sare conţin!

-două felii de pâine:230 mg

-350 ml de bere:25 mg

-un castron cu fulgi de porumb:0,96 g

-150 de grame de legume la conservă:1,49 g

-o felie de somon afumat:1,51 g

Pont

Pentru a converti sodiul în clorură de sodiu,adică în sare de bucătărie,înmulţeşte valorile sodiului cu 2,54.