Alimente procesate şi soia

Potrivit nutriţioniştilor, suplimentele din soia pot duce la probleme de fertilitate la femei! Alternativele la carne, făcute din soia, făina de soia, uleiul de soia şi toate alimentele bogate în soia afectează fundamental fertilitatea femeii, aşa că, dacă vrei să obţii o sarcină, renunţă la aceste alimente, cel puţin pentru o perioadă. Fructele care cresc nivelurile de zahăr cresc riscul infertilităţii. Orezul alb, cartofii prăjiţi, piureul de cartofi, prăjiturile din orez, gogoşile, dovleacul şi fulgii de porumb sunt doar câteva dintre alimentele care dau infertilitate la femei. 

Cafeină

Produsele care conţin cafeină sunt, iar, periculoase pentru fertilitate. O cafea mai mare de 300 mg pe zi îţi afectează şansele de a obţine o sarcină. Dacă vrei să rămâi însărcinată, renunţă şi la cafea.

Carne crudă

Evită să mănânci carne crudă sau gătită foarte puţin. Aceste alimente prezintă riscul de a fi infestate cu salmonella, care poate să-ţi compromită şansa de a obţine o sarcină.
Brânzeturile făcute fără lapte pasteurizat pot, de asemenea, să ducă la infertilitate. Brânzeturile moi (obţinute din lapte nespasteurizat) vor fi evitate, pentru că ele pot conţine Listeria, o bacterie care are capacitatea de a penetra membrana uterului şi a de a se instala în uter, afectând, bineînţeles, aşezarea zigotului în uter.

Grăsimi saturate

Grăsimile saturate, ciocolata neagră, nuca de cocos, untul, brânza, uleiurile hidrogenate (cel de palmier sau de cocos) sunt de evitat. Evită-le pe tot parcursul perioadei dinaintea sarcinii.
Evită, de asemenea, alimentele bogate în grăsimi transsaturate – fast-food, mâncarea preambalată, alimentele bogate în acizi graşi saturaţi.
Ocoleşte orice înseamnă aliment congelat. Nimic, nimic, nimic!

Zahăr şi sare

Nici zahărul, nici sarea, mai ales dacă sunt rafinate nu trebuie consumate în exces dacă vrei să rămâi însărcinată. 

E de la sine înţeles că e necesar să renunţi la alcool şi  ţigări.