Lactatele

O mare parte din populaţie suferă de intoleranţă la lactoză. Dacă şi tu faci parte din această categorie şi stomacul tău digeră cu greu produsele lactate, atunci este indicat să eviţi consumarea lor. De aceea, este posibil să ai nevoie de suplimente de calciu şi de vitamina D, aşadar consultă părerea unui medic specialist înainte.

Alimentele prăjite

Nu toate alimentele care conţin grăsimi sunt şi bogate în fibre, aşa cum nici toate tipurile de grăsimi nu sunt sănătoase pentru organism. Mâncarea grasă, în special cea prăjită în ulei sau în unt, este greu de digerat. Optează mai degrabă pentru preparate uşoare din legume şi fructe, gătite la aburi sau la cuptor, ori consumate ca atare, crude.

Produsele obţinute din făină albă

Acestea conţin carbohidraţi, cunoscuţi ca reprezentând una din cauzele pentru care apare constipaţia, mai ales dacă sunt consumaţi în exces. Făina albă nu conţine multe fibre, de aceea, produsele obţinute din acestea, ingerate în lipsa fructelor şi a legumelor, produc dezechilibre în interiorul stomacului. De aceea, nutriţioniştii recomandă  consumul cerealelor întregi, în coajă, graţie nivelului ridicat de fibre pe care îl conţin.

Orezul alb

În cazul în care suferi de constipaţie,  este indicat să excluzi din alimentaţia ta orezul sau să îl consumi rar şi în cantităţi moderate, alături de o porţie de legume la cuptor, de exemplu. Orezul alb conţine carbohidraţi, însă prea puţine fibre. De aceea, este de preferat să optezi pentru orezul brun şi pentru cel alb doar în cazul în care te confrunţi cu diareea.