Fiecare organism are nevoie de somn pentru a fi în formă şi pentru a supravieţui. Odihna ne protejează sănătatea mintală şi sănătatea fizică - creşte imunitatea, ajută la scăderea în greutate, protejează inima, susţine sănătatea cerebrală, diminuează stresul, are efecte reparatorii asupra pielii, prelungeşte viaţa, îmbunătăţeşte creativitatea, dar şi multe altele. În general, specialiştii recomandă 7-8 ore de somn neîntrerupt pe noapte, însă calitatea odihnei poate fi influenţată de un factor extern: lumina aprinsă.

Citeşte şi: Te simţi obosit în permanenţă? 5 motive pentru care se întâmplă acest lucru

Un studiu a constatat că dormitul cu lumina aprinsă poate fi cauza unui metabolism încetinit. Mai exact, întreruperea somnului şi a ritmului circadian poate contribui la creşterea în greutate şi la obezitate. Studiul care a monitorizat peste 43.000 de femei, a aflat că persoanele care au dormit cu televizorul pornit sau cu o altă sursă de lumină s-au confruntat cu kilograme în plus. Efectul s-a produs indiferent de calitatea sau de durata somnului.

Citeşte şi: Te-ai apucat de sport? Află cum îţi poate afecta performanţa sportivă o singură noapte pierdută