Cum stimulează prima masă din zi metabolismul?

Un mic dejun sănătos previne poftele alimentare

Dacă-ţi începi dimineaţa cu o masă bogată în alimente care sunt sursă de substanţe nutritive esenţiale (vitamine, minerale, proteine fibre), vei preveni pofta de mâncare pentru alimente nesănătoase şi carbohidraţi.

Un mic dejun sănătos creşte nivelul de energie

Trebuie să arzi mai multe calorii pentru un nivel crescut de energie. Pe lângă alimentele pe care trebuie să le mănânci la micul dejun, foarte important este şi antrenamentul fizic. Organismul are nevoie de mişcare, mai ales dacă vrei să te menţii în formă.

Un mic dejun sănătos stimulează metabolismul să lucreze la capacitate maximă

Dacă îţi începi ziua fără a mânca, organismul îşi încetează activitatea deoarece trebuie să-şi păstreze energia. În plus, acest lucru mai înseamnă că vei arde mult mai puţine calorii. În schimb, fă-ţi obiceiul de a mânca dimineaţa înainte de a pleca de acasă. Nu trebuie uitat că alimentaţia joacă un rol important în buna funcţionare a organismului.

Multe studii au arătat că alimentele sănătoase mâncate dimineaţa reduc riscul de rezistenţă la insulină şi previn diabetul şi, implicit, obezitatea. Pentru a stimula metabolismul şi fără a adăuga calorii extra, micul dejun trebuie să conţină majoritatea substanţelor nutritive.

Unele dintre cele mai sănătoase opţiuni de mic dejun sunt:

- O omletă (din albuş) cu legume

- Ouă jumări cu sare şi piper

- Lapte degresat cu fulgi de ovăz şi fructe

- Lapte degresat cu cereale integrale

- Iaurt simplu cu fructe proaspete

Credit foto: www.pixabay.com