Potrivit site-ului Dailymail.co.uk,de vină pentru apariţia acneei la femei nu este doar creşterea nivelului de hormon testosteron,care declanşează eliberarea unei cantităţi crescute de sebum de către glandele sebacee care lubrifiază pielea,de unde şi apariţia acneei. Vinovate sunt şi obiceiurile vieţii moderne:

-excesul de alimente de tip fast food

-consumul de dulciuri

la care se adaugă stresul şi poluarea.

Vitaminele şi mineralele îţi pot ajuta organismul să-şi recapete echilibrul pierdut.

Vitaminele A şi E

Cunoscută şi sub denumirea de beta-caroten sau retinol,vitamina A este importantă pentru sănătatea pielii. Când ai carenţă de vitamina A,pielea este prima care suferă. Vei observa că e mai aspră şi mai uscată. Pentru a fi absorbită mai bine de organism,vitamina A are nevoie de Vitamina E,la fel de necesară şi ea pentru refacerea pielii,acţionând ca antioxidant.

Le poţi procura din:

-ficat,ardei,morcovi,cartofi dulci,salată,pătrunjel,busuioc,oregano,dovlecel

-seminţe de floarea soarelui,măsline,migdale,spanac,broccoli,napi,papaya,afine

Vitamina C

Un bun antioxidant,vitamina C ajută şi la producerea colagenului,substanţă necesară menţinerii fermităţii pielii şi combaterii ridurilor. Îţi poţi lua vitamina C din citrice,broccoli,varză,căpşune,verdeţuri de primăvară.

Vitamina D

În doze mici,vitamina D procurată prin expunere solară este benefică pielii. În plus,ţi-o poţi lua din lapte,ouă,peşte (cod,sardine,somon).

Zinc

Un mineral folosit în tratarea acneei este zincul. Îţi asiguri necesarul zilnic,dacă mănânci seminţe de susan,carne de curcan,mazăre.