Corpul unei femei este supus de-a lungul anilor mai multor schimbări:sarcină,naştere,menopauză. Din această cauză,la fiecare 10 ani ai nevoie de diferite vitamine,care să te ţină în formă. Află care sunt tipurile de vitamine necesare şi de unde le iei.

 

Vitamina A...

...îţi îmbunătăţeşte vederea şi are grijă ca ochii tăi să fie mereu sănătoşi.

Unde o găseşti:E suficient să mănânci 200 g ficat de vacă,2 morcovi,un gălbenuş de ou sau 1 portocală pe zi,şi acoperi cele 600 de micrograme de care ai nevoie.

Semne că-ţi lipseşte:Nu mai vezi bine noaptea,ochii au devenit sensibili la lumină şi pielea este uscată.  

 

Vitamina B 2 ...

... are grijă de buna funcţionare a uterului şi a ovarelor.

Unde o găseşti:Ai nevoie de 2 mg de vitamina E pe zi pe care le poţi lua din 400 g de ciuperci,100 g de migdale sau 20 g de pătrunjel verde.

Semne că-ţi lipseşte:„Aripile” nasului sunt înroşite,ai aproape tot timpul buzele uscate şi ameţeşti.

 

VIitamina B 3 ...

... îţi protejează pielea de razele nocive ales soarelui şi ajută la regenerarea ei.

 Unde o găseşti:200 g de ton,100 g de cereale integrale sau 200 g de carne de pasăre:iată variantele care-ţi asigură cele 14 mg de vitamina B3 de care are nevoie zi de zi.

Semne că-ţi lipseşte:Pielea ta a devenit foarte sensibilă la soare,te simţi apatică şi respiri cu greutate.

 

Vitamina B 5...

...dă rezistenţă părului tău chiar de la rădăcină şi îţi face unghiile tari şi fine.  

Unde o găseşti:  Boabele uscate de fasole,gălbenuşul de ou,nucile şi avocado sunt câteva dintre alimentele bogate în această vitamină.  Ai nevoie de 15 mg de vitamina B 5 pe care le iei dintr-un gălbenuş de ou fiert moale şi 300 g fasole boabe.

Semne că-ţi lipseşte:  Îţi cade părul,unghiile sunt casante,ai eczeme de tot felul şi nu poţi să dormi.

 

Vitamina B 6 ...

...reglează producerea de sebuum şi are grijă de sănătatea tenului.

Unde  o găseşti:  Mănâncă zilnic 200 g de cartofi,100 g de cereale integrale sau 300 g de ficat şi ai luat cele 2 mg de vitamina B 6 necesare.

Semne că-ţi lipseşte:Ai faţa plină de coşuri,ai multe puncte negre,ai furnicături şi îţi amorţesc degetele. De obicei lipsa acestei vitamine se observă după ce ţii o dietă cu proteine în exces,precum şi după un tratament de antibiotice.

 

Vitamina D ...

...te  ajută să ai dinţi frumoşi,oase rezistente şi muşchi puternici.

Unde o găseşti:Sursa principală de vitamina D este...soarele. Expune-te la soare 15 minute,de două ori pe săptămână. De asemenea mănâncă zilnic 300 g de peşte gras şi ţi-ai asigurat cele 10 mg de care ai nevoie zi de zi.

Semne că lipseşte:Din păcate semnele carenţei de vitamina D apar pe la bătrâneţe. E vorba de osteoporoză şi apariţia timpurie a menopauzei. Ca să le previi,cel mai bine este să faci până atunci,săptămânal,o cură de..soare.

 

Vitamina E...

... vitamina anti-îmbătrânire prin excelenţă.

Unde o găseşti:20 ml ulei din germeni de grâu,60 g migdale sau 100 g miez de floarea soarelui în salată conţin cele12 mg de vitamina E de care ai nevoie.

Semne că lipseşte:  Simţi că nu mai ai putere,  îţi apar pete brune pe piele şi ţi-a crescut nivelul de colesterol.