Începutul menopauzei nu reprezintă doar momentul în care menstruaţia încetează, ci şi schimbări corporale care încep să se ivească încă din anii care preced declanşarea unei serii de simptome specifice acestei etape, inclusiv luarea în greutate. În timpul tranziţiei către menopauză (perimenopauză), se modifică producţia de hormoni feminini, estrogen şi progesteron, ceea ce duce la o redistribuire a grăsimii abdominale. Creşterea în greutate şi îngroşarea taliei sunt neplăceri obişnuite în această perioadă. De vină pentru acestea este chiar îmbătrânirea care reduce capacitatea corpulului de ardere a caloriilor şi scade nivelul de hormon estrogen. Fluctuaţiile hormonale au consecinţe şi asupra sănătăţii oaselor şi inimii. Prin urmare, ţinta unei femei ajunsă în această etapă nu ar trebui să fie numai slăbitul printr-o dietă potrivită, ci şi sănătatea. O metodă pe care trebuie s-o pui în aplicare constă într-o dietă specială pentru menopauză care te va ajuta să gestionezi toate problemele care vin odată cu schimbările vârstei.

În ce constă dieta pentru slăbit la menopauză?

Nutriţionista Ward a spus că dieta ei pentru menopauză este o combinaţie între dietele mediteraneană şi DASH. Încurajează consumul de cantităţi mai mari de fructe şi legume în stare proaspătă, cereale integrale, nuci, seminţe şi alte alimente hrănitoare pentru a ajuta femeile să se simtă bine. Aceste diete au fost studiate pe larg şi constatările sugerează că ambele contribuie la îmbunătăţirea sănătăţii, scad riscul de diabet de tip 2 şi hipertensiune.

Un model de alimentaţie în stil mediteranean scade greutatea corporală, iar femeile vor avea mai puţine simptome asociate menopauzei. Aceste schimbări de dietă previn bolile de inimă, diabetul, dar şi cancerul şi îmbunătăţesc dispoziţia femeilor, la menopauză.

Nu există o dietă unică pentru menopauză, după cum a indicat nutriţionistul Elizabeth Ward, care este şi co-autorul cărţii „The Menopause Diet Plan”. Experta americană a subliniat că planul de dietă pentru menopauză din cartea ei a rezultat din decenii de lucru cu femei şi experienţe personale. A obţinut un plan alimentar care funcţionează bine atât înainte, cât şi după instalarea menopauzei. Principiile de bază sunt următoarele:

Mănâncă după cum îţi indică ceasului tău corporal

Femeile sunt guvernate de ritmurile naturale ale corpului care le afectează sănătatea. Programul de masă este unul dintre cele mai importante principii ale dietei pentru menopauză, pentru că orele la care corpul este obişnuit să primească hrana are legătură cu reglarea nivelului de glucoză, controlul greutăţii, prevenirea insomniei.

Alege mai multe alimente vegetale

Un plan alimentar echilibrat, bogat în fructe, legume, plante aduce un plus de fibre, vitamine, minerale şi fitonutrienţi, susţine o sănătate bună a femeilor trecute de 45 de ani.

Află care ar trebui să fie aportul tău caloric zilnic

Încercările şi eşuările de a slăbi sunt o parte inevitabilă a procesului de controlarea a greutăţii. Femeile de peste 40 de ani trebuie să ajusteze aportul alimentar pentru a evita îngrăşarea la menopauză. Toată lumea are o limită zilnică de calorii. O dietă bazată pe vegetale poate să nu fie suficientă dacă nu eşti conştient de limitele tale.

Prin urmare, va fi nevoie să incluzi în dietă mai multe alimente precum fructele de mare, fructele în general, legumele, produsele lactate, ouăle, carnea de pasăre, leguminoasele, cerealele integrale, nucile, peştele.