Dacă te-ai întrebat de ce ar trebui să bei ceai de scorţişoară atunci trebuie să ştii că scorţişoara este bogată în polifenoli, nişte antioxidanţi eficienţi în prevenirea efectelor nocive ale radicalilor liberi, care pot determina în timp boli precum diabet, cancer şi afecţiuni inimii.

De asemenea, conform studiilor de specialitate efectuate de-a lungul timpului, ceaiul de scorţişoară reduce markerii inflamatorii din organism, prevenind astfel apariţia unor boli cardiovasculare. Iar beneficiile nu se opresc aici, întrucât scorţişoara poate reduce tensiunea arterială, precum şi nivelul colesterolului „rău” (LDL) şi al trigliceridelor. Mai mult decât atât, scorţişoara creşte nivelul de colesterol „bun” (HDL), ceea ce sprijină buna funcţionare a inimii.

„Depresia este o tulburare care poate afecta familii, nu doar persoane” – Interviu cu dr. Vlad Stroescu, medic specialist psihiatrie, Centrul MindCare

Simptomele sindromului prementrual, cum sunt durerile de burtă, de spate, greaţa, vărsăturile şi sensibilitatea sânilor, pot fi ameliorate cu ajutorul ceaiului de scorţişoară. De asemenea, scorţişoara poate reduce cantitatea de sânge menstrual şi durata menstruaţiei, dar poate să menţină şi sănătatea creierului, protejând celulele şi reducând riscul de Alzheimer.

Scorţişoara sporeşte, printre altele, producţia de colagen şi elastină, substanţe care ajută la menţinerea elasticităţii şi hidratării pielii, prevenind astfel îmbătrânirea prematură şi apariţia ridurilor.

Cum să recunoşti semnele de răceală sau gripă

Ceai de scorţişoară preparare

Pentru a te bucura de efectele ceaiului de scorţişoară poţi prepara ceaiul de scorţişoară adugând o lingură de pulbere de scorţişoară în 250 de ml de apă fiartă. Lasă amestecul la infuzat 10 minute, iar apoi consumă-l neîndulcit. Ceaiul poate fi consumat şi rece, este la fel de delicios şi nu necesită zahăr, miere sau alţi îndulcitori.