Dacă ai început o dietă nouă, iar acul cântarului pare blocat, înseamnă că trebuie să fii atentă la obiceiurile pe care le ai! Nutriţionistul Flavia Manole oferă câteva informaţii despre cele mai frecvente greşeli care apar în dieta multor persoane, care încearcă, dar nu reuşesc să slăbească.

Sari peste mesele principale

Pentru că îţi doreşti să reduci caloriile, eşti tentată să mănânci mai puţin şi să sari peste mesele principale. Dacă te abţii de la mâncare toată ziua, corpul tău va începe să ceară hrană la ore nepotrivite. Drept urmare, nu este o surpriză că vei ajunge să mănânci noaptea o cantitate mai mare de dulciuri, de exemplu. Asigură-te că ai un program de masă regulat, iar compoziţia meselor de peste zi sunt adaptate corpului tău, pentru a-i oferi nutrimentele de care are nevoie.

Consumi băuturi cu alcool

Dacă îţi place alcoolul, dar vrei să slăbeşti, cel mai bine este să stai departe de băuturile spirtoase. Berea, vinul şi băuturile alcoolice sunt bogate în calorii. Reţine că alcoolul în sine are aproximativ şapte calorii pe gram, ceea ce este foarte mult pentru o persoană care vrea să slăbească.

Nu ţii cont de mărimea porţiilor

Dacă eşti convinsă că mănânci sănătos, dar nu eşti atentă la cantitatea consumată, află că te poţi îngrăşa. Nucile, seminţele, fructele sunt foarte sănătoase, dar au un indice caloric crescut. Iar o porţie dublă de orez îţi poate bloca procesul de slăbit, din ziua respectivă. Fă-ţi un plan alimentar bine stabilit şi respectă cantităţile recomandate de medicul nutriţionist.

Uiţi să bei apă

S-a demonstrat că persoanele care beau până la o jumătate de litru de apă, înainte de masă, pierd cu 44% mai mult în greutate, decât cele care nu consumă deloc lichide. Dacă îţi doreşti să slăbeşti, adu-ţi aminte să măreşti cantitatea de apă pe care o consumi şi vei slăbi mai rapid. De asemenea, nu uita că senzaţia de sete este adesea confundată cu senzaţia de foame. Când simţi nevoia să „ciuguleşti‟ ceva, mai întâi consumă un pahar de apă şi aşteaptă 10-15 minute.

Dormi insuficient

Somnul de proastă calitate este unul dintre ei mai mari factori de risc pentru obezitate. Oreele insuficiente de somn pot să să-ţi împiedice progresul în pierderea în greutate. Sfat: fă-ţi un program de somn şi încearcă să te culci şi să te trezeşti la ore fixe. Vei vedea că organismul tău va intra într-o rutină după prima săptămână.

Obişnuieşti să bei sucuri carbogazoase

Sucurile „sănătoase‟ cu vitamine şi arome identic naturale, din comerţ, sunt bogate în calorii. La fel se întâmplă şi în cazul celor preparate în casă. Nu trebuie să consumi sucuri de fructe în cantităţi mari. Un singur pahar poate conţine o cantitate similară de zahăr ca două-trei fructe întregi.

Nu faci mişcare potrivită pentru slăbit

Când începi o dietă, evită activităţile statice şi mizează pe exerciţiile tip cardio, care vor creşte ritmul cardiac şi te vor ajuta să scapi mai rapid de caloriile cosumate. Include în programul tău jogging-ul, ciclismul, aerobicul şi înotul. Sunt activităţi eficiente, care te vor ajuta să topeşti mai repede grăsimile.

Flavia Manole

nutriţionist-ditetician

www.flaviamanole.ro

Toate cele menţionate mai sus conduc la acelaşi cerc vicios. Începem dieta minune, ne înfometăm, avem o alimentaţie monotonă, care nu ne satisface, apar poftele alimentare şi nu ştim cum să gestionăm situaţia. La un moment dat, nu mai putem face faţă situaţiei şi cedăm. În loc să consumăm alimentele restricţionate în cantităţi moderate, ne supraalimentam, iar excesul caloric în această situaţie este unul destul de mare. După care, apare sentimentul de vinovăţie, că nu suntem în stare de nimic. Ajungem de unde am plecat şi alegem poate in loc de dieta X, dieta Y cu speranţa că va funcţiona mai bine.