După cum au confirmat mulţi experţi, ritmul biologic al somnului şi trezirea (ceasul nostru intern), determinat de soare, controlează şi funcţiile noastre legate de activitatea fizică. Din acest motiv, persoanele care urmează un antrenament fizic ar trebui să se uite mai întâi la ceasul lor biologic şi cum le afectează performanţa, viteza şi puterea.

Care este cel mai bun moment al zilei pentru sport?

Persoanele care se axează pe exerciţii cu intensitate moderată le pot practica în orice moment al zilei, atâta timp cât sunt într-o formă bună de sănătate şi nu fac nimic în exces. Cu toate acestea, este important să ţii cont de următoarele lucruri:

-    Dimineaţa, temperatura corpului este la cel mai scăzut nivel, astfel că energia şi fluxul sanguin sunt încetinite. Frigul, împreună cu solicitarea muşchilor, măreşte riscul fracturilor sau leziunilor. Studiile recente arată că sesiunile de antrenament de dimineaţă compromit sistemul imunitar, crescând posibilitatea infecţiilor bacteriene sau virale.
-    Temperatura corpului şi hormonii ajung la cel mai înalt vârf la ora 16:00. Aşadar, în acest moment, corpul răspunde mai bine exerciţiilor exigente.
-    Între orele 16.00 şi 17.00, plămânii lucrează cel mai bine. Muşchii devin mai flexibili, intensitatea este mai mare, performanţa mai bună şi ne putem elibera de stres mai uşor. Totodată, sportul între orele 16.00 şi 19.00 ajută la îmbunătăţirea digestiei.
-    Sportul la începutul zilei creează consistenţă şi te obligă să te odihneşti în mod corespunzător. Cu toate acestea, trebuie să faci încălzirea mai intens din cauza orelor de inactivitate din timpul nopţii.
-    Antrenamentul fizic generează adrenalină. Practicând exerciţii seara poate provoca insomnie şi creşterea ritmului cardiac. Din acest motiv, recomandat este să faci sport cu două ore înainte de a merge la culcare.

De ce trebuie să alegi o singură perioadă din zi pentru a practica sport?

În afară de beneficiile pe care le are sportul asupra ta (fizic şi psihic), ar trebuie să ştii şi care este cel mai bun moment a practica exerciţiile fizice. În funcţie de care este scopul tău, poţi alege următoarele moduri:

Pentru arderea caloriilor

Persoanele care vor să slăbească trebuie să practice sport după-amiaza, când metabolismul începe să funcţioneze mai lent.

Pentru îmbunătăţirea rezistenţei aerobice

Aceasta este abilitatea biologică pentru a face un efort extensiv cu intensitate între medie şi scăzută. Rezultatele vor fi asemănătoare, indiferent de perioada în care faci sport.

Pentru îmbunătăţirea rezistenţei anaerobice

Pentru a deveni mai flexibilă, puternică şi rapidă, este recomandat să practici exerciţiile după ora 18.00, seara târziu. Atleţii tind să faci antrenamentul la această oră, pentru că acest lucru îi ajută menţină un control asupra performanţei.

Pentru construirea masei musculare

Hormonii sunt cei care te ajută cel mai mult în acest sens – construirea de masă musculară -, iar exerciţiile trebuie să le practici dimineaţa sau seara.


Credit foto: www.hindustantimes.com