Pe aceeaşi temă:

Top 10 alimente care ard grăsimile

Trucuri pentru o dietă mai uşoară

VitamineleB1 şi B3ajută la buna funcţionare a sistemului nervos,la energizarea organismului şi sunt de folos împotriva căderii părului. Acestea se găsesc în legume cum ar fifasolea,lintea sau năutul. Aceste alimente te ajută să treci cu bine peste neplăcerile asteniei de toamnă şi să te pregăteşti din timp pentru venirea iernii.

Vitamina B2este implicată în producerea de energie din lipide,glucide şi proteine. Ea este deosebit de utilă împotriva insomniei şi a durerilor de cap. Se găseşte în principal în carnea de pui şi în lactate. Pe de altă parte,vitamina B5 este implicat în transmiterea de mesaje nervoase şi este recunoscută ca fiind vitamina antistres. Se găseşte în principal în proteinele de origine animală,cum ar fi carnea şi ouăle.

Numită şi acid folic,vitamina B9este recomandată în special pentru alimentaţia femeilor gravide. Ea joacă un rol esenţial în producerea de ADN şi protejează împotriva malformaţiilor fetale. Se găseşte în legume verzi,precum şi în seminţele de in,de dovleac şi de floarea-soarelui. Întrucât condiţiile de conservare şi de păstrare a acestor vegetale este precară,de multe ori îşi pierd proprietăţile. Aşa că este indicat să le combini cu o alimentaţie echilibrată. Vitamina B12este implicată în dezvoltarea de celule roşii din sânge şi ajută la menţinerea în viaţă a celulelor nervoase. Este o vitamină anti-oboseală şi se găseşte în cereale şi lapte.

Fără doar şi poate,vitamina Ceste foarte cunoscută pentru faptul că întăreşte imunitatea organismului în faţa bolilor. Ea este indispensabilă şi pentru accelerarea procesului de vindecare şi ajută la întărirea danturii şi a oaselor. Majoritatea fructelorşi a legumelorconţin această vitamină,însă este foarte bine să ştii că dacă le conservi mult timp şi nu mai sunt proaspete,îşi pierd proprietăţile. Aşa că încearcă să mănânci cel puţin un fruct proaspăt de-a lungul zilei.

Pentru o vedere bună,consumă cantităţi mari de vitamina A. O poţi asimila din carneşi din anumite legume,cum ar fi morcovii şi spanacul. Vitamina D întăreşte scheletul şi este una dintre puţinele vitamine fabricate de către organism sub acţiunea luminii solare. O poţi lua din peşte şi din unt.Vitamina Kajută la coagularea sângelui şi evită situaţiile de sângerare excesivă sau de hemoragie. Se găseşte în gălbenuşul de ou şi în cereale. Nu în ultimul rând,vitamina Eare proprietăţi anti-inflamatorii şi contribue la buna funcţionare a inimii. Se găseşte în uleiuri esenţiale şi legume verzi.