Despre ciocolata neagră se ştie că este o sursă excelentă de flavonoide şi are proprietăţi antioxidante. Mai mult decât atât,ciocolata care are un conţinut mare de cacao,de cel puţin 75%,stimulează producţia de endorfină şi serotonină,hormoniicare îmbunătăţesc starea de spirit,reglează circulaţia sangvină şi tensiunea arterială.

Un alt aspect important despre beneficiile consumului de ciocolată neagră înainte de efort fizic este că aceasta creşte nivelul de oxid nitric,care favorizează creşterea masei musculare şi accelerează recuperarea.

Este dovedit ştiinţific

Oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea Wayne State din Detroit,SUA,au descoperit că porţiile mici de ciocolată neagră,de exemplu două-trei pătrăţele,au efecte pozitive asupra sănătăţii în general,în special cea musculară.

În cadrul experimentelor,specialiştii şi-au concentrat atenţia asupra mitocondriilor,supranumite „uzinele energetice“ ale celulelor,ce poartă acest supranume pentru rolul esenţial pe care îl au în producerea energiei.

Cercetătorii au descoperit că substanţa epicatechina produce o reacţie musculară asemănătoare cu cea provocată de efortul fizic intens.

Se pare că numărul mitocondriilor creşte când alergăm sau mergem pe bicicletă,şi la fel şi când consumăm ciocolată neagră,înainte de a face mişcare.

Se reduce stresul oxidativ

Din rezultatele studiilor a reieşit că cei care au consumat 100 g de ciocolată neagră şi au făcut mişcare intensă timp de două ore şi jumătate şi-au menţinut nivelul de glicemie. Mai mult decât atât,au prezentat un nivel mai mare de insulină şi un stres oxidativ mai mic.

Însă,dacă intenţionezi să slăbeşti,nu să câştigi masă musculară,e indicat să consumi ciocolată după antenament,nu înainte de a face mişcare.