Unii factori sunt asociaţi cu durerile violente şi aceştia sunt reinstalarea menstruaţiei după prima naştere, o vârstă foarte tânără, de sub 20 de ani sau chiar instalarea menstruaţiei, un flux abundent de sânge, o supraproducţie de prostaglandine – un hormon cu rol în reglarea hormonală şi în contracţia musculaturii netede (cum e cea a uterului).
Pentru controlul durerii menstruale se recomandă consumul de rădăcină de angelică (foarte eficient în problemele specifice femeilor), coajă de călin şi zmeură, pentru proprietăţile antispastice. Se găsesc în magazinele naturiste sub formă de capsule sau bitter tonic.
Mătasea de porumb e foarte bună pentru ameliorarea durerilor menstruale, datorită proprietăţilor diuretice ale acesteia. Se consumă sub formă de infuzie de 1 lingură de plantă la  250 ml de apă clocotită, o dată sau de două ori pe zi.

Sticlă cu apă caldă aplicată pe burtă

O sticlă sau altceva (un săculeţ încălzit în care ai pus sare grunjoasă sau orez negătit) pot fi foarte eficiente în combaterea durerilor menstruale. E important să nu încălzeşti prea mult săculeţul. Pune pe burtă şi stai liniştită.
Pentru căldura terapeutică, sunt recomandaţi şi plasturii Barza. Aceştia eliberează căldură timp de 12 ore, iar eficacitatea lor rezidă atât din dimensiunea lor mare, cât şi din ingredientele active  pe care le conţine.

Masajul cu uleiuri esenţiale

Masajul terapeutic e, de asemenea, foarte bun în ameliorarea durerilor. Studiile au arătat că masajul în anumite puncte ale abdomenului reduce semnificativ durerile menstruale. Dar e foarte important şi produsul care se foloseşte la masaj – uleiurile esenţiale sunt cele care şi-au demonstrat eficacitatea – lavanda, măghiranul, salvia sunt foarte bune.

Bea apă!

Poate să ţi se pară ciudat, dar dacă bei suficientă apă în fiecare zi îţi ajuţi corpul să nu reţină lichid, iar tu vei evita balonarea din timpul acelei perioade a lunii. Apa caldă e mai bună decât apa rece, pentru că, în general, lichidele acestea calde cresc fluxul de sânge spre piele, ceea ce are ca efect relaxarea crampelor musculare.

Nu uita de suplimentele de calciu

Reduc crampele musculare. Pentru femeile cu vârste între 19 şi 50 de ani, sunt necesari 1 000 mg de calciu pe zi. Fireşte, această cantitate poate fi luată şi din legumele cu frunze verzi, seminţele de susan şi de chia, migdale.

Fără alcool!

E important să eviţi alimentele grase, alcoolul, băuturile carbonatate, cafeina şi mâncărurile sărate. Insistă pe ceaiurile de mentă, muşeţel, anason sau apa caldă în care ai stors o jumătate de lămâie. Dacă ai poftă de ceva dulce, încearcă fructele dulci, ca zmeura şi căpşunele. Poţi să adaugi seminţe de anason în salatele de crudităţi. Poţi să razi o bucăţică de ghimbir într-un pahar cu apă caldă. Aceasta atenuează crampele. Mărarul, adăugat la orice mâncare, e foarte bun pentru atenuarea durerilor menstruale.


sursa foto: www.wisegeek.org