Acest lucru este posibil dacă ştii cum să combini alimentele,pentru că fiecare grupă de alimente se digeră diferit,  având nevoie de o anumită perioadă de timp şi de anumite enzime.

Ca să slăbeşti,nu trebuie să te înfometezi,ci doar să ştii cum să combini alimentele.

În funcţie de conţinut,alimentele se împart în trei categorii:glucide,lipide şi proteine. Şi mai sunt fibrele,care nu îngraşă,împiedică depunerile de grăsime şi ajută la digestie.

Se găsesc în vegetale:varză,salată,andive,ţelină,spanac,ardei gras,ceapă,usturoi,urzici etc.

Glucidele (sau carbohidraţii) sunt,asemeni zânelor,bune sau rele. Cele bune sunt asimilate mai greu şi ajută la procesul de slăbire. În această categorie intră majoritatea fructelor şi legumelor.

Cele rele solicită pancreasul şi nu trebuie să intre în alimentaţia ta. Asta înseamnă că nu ai voie produse de patiserie,cartofi prăjiţi,alcool,făină albă.

Lipidele sunt grăsimile de origine animală (smântână,unt,iaurt) sau vegetală (margarina).

Proteinele sunt şi ele de origine animală (carne,peşte,ouă) sau vegetală (soia,arahide,nuci,migdale)

- proteine cu amidon sau carbohidraţi (alimente ca:nucile,carnea,ouăle,brânza nu trebuie combinate cu:pâinea,cerealele,cartofii,fructele dulci)
- proteine cu grăsimi (carnea,ouăle,brânza,laptele nu trebuie combinate cu nucile,alune,seminţele,uleiul) 
- carbohidraţi cu alimente acide (pâine,orez sau cartofi cu citrice,roşii sau alte fructe acre)

Cele mai fericitecombinaţii:

- proteinele combinate cu salata verde
- alimentele bogate în amidon combinate cu legumele
- alimentele bogate în „grăsimi bune”(nuci,alune,seminţe) combinate cu fructele

Alte reguli:

- proteinele sunt recomandate pe stomacul gol (ideal ar fi,de exemplu,să consumaţi carne dimineaţa,cartofi/orez la prânz,salată seara)
- laptele,pepenele nu trebuie combinate cu niciun alt aliment la aceeaşi masă
- nu lăsaţi desertul (fructele) la urmă
- nu beţi lichide înainte de masă
- mestecaţi mâncarea cât mai mult

 

Cum ne “asortăm” meniul?

Aşa cum eşti atentă la felul în care combini culorile când îţi alegi ţinuta,trebuie să  ştii cum combini alimentele când îţi alcătuieşti meniul.

Combinaţii periculoase

- proteine cu amidon sau carbohidraţi (alimente ca:nucile,carnea,ouăle,brânza nu trebuie combinate cu:pâinea,cerealele,cartofii,fructele dulci)
- proteine cu grăsimi (carnea,ouăle,brânza,laptele nu trebuie combinate cu nucile,alune,seminţele,uleiul) 
- carbohidraţi cu alimente acide (pâine,orez sau cartofi cu citrice,roşii sau alte fructe acre)

Combinaţii recomandate:

- proteinele combinate cu salata verde
- alimentele bogate în amidon combinate cu legumele
- alimentele bogate în „grăsimi bune”(nuci,alune,seminţe) combinate cu fructele

Trucuri pentru rezultate optime

- proteinele sunt recomandate pe stomacul gol (ideal ar fi,de exemplu,să mănânci carne dimineaţa,cartofi/orez la prânz,salată seara)
- laptele,pepenele nu trebuie combinate cu niciun alt aliment la aceeaşi masă
- nu lăsa desertul (fructele) la urmă
- nu bea lichide înainte de masă
- mestecă mâncarea cât mai mult

-mănâncă trei mese pe zi şi două gustări