De câţiva ani, popularitatea magazinelor second hand a crescut considerabil, astfel de afaceri merg în continuare. Nu există niciun cartier care să nu aibă câteva magazine second hand, acestea şi farmaciile sunt pe toate străzile. Piaţa hainelor second hand este în expansiune, iar concurenţa între magazine este acerbă. Totuşi fiecare magazin are un număr semnificativ de clienţi dacă se aduce mereu marfă nouă la intervale scurte de timp, chiar o dată pe săptămână, şi dacă se satisfac cerinţele clienţilor în ceea ce priveşte varietatea, calitatea, costul produselor.

Înfiinţarea unui magazin second hand este prin urmare o afacere bună, care merită la ora actuală. La început trebuie studiată piaţa în acest domeniu, trebuie depistate care sunt riscurile, piedicile, tendinţele evoluţiei şi concurenţa. Pentru a avea un magazin second hand trebuie înfiinţată o firmă SRL. Este nevoie de un sediu, de un spaţiu cu suprafaţa de aproximativ 80 mp pentru magazinul propriu-zis.

Pentru închirierea spaţiului se poate face un credit bancar. Pentru magazin se angajează un vânzător şi eventual un manager de magazin care va răspunde de achiziţii şi de promovarea vânzărilor. Mai sunt şi alte activităţi care trebuie luate în calcul, alte costuri pentru: contabilitate, transport, achiziţii, utilităţi, mobilier, chirie spaţiu. În mod ideal ar fi să nu se plătească chirie, patronul să aibă propriul spaţiu. În ziua de azi chiriile sunt enorme, patronii evită să spună cât plătesc pentru a avea un spaţiu într-o zonă bună a oraşului, concurenţa între magazine este destul de mare şi ea, iar acest lucru poate afecta uneori acest gen de afaceri.

În general, un antreprenor ambiţios, hotărât, curajos, nu se sperie de concurenţa de pe piaţă, acesta îl motivează să-şi atingă obiectivele şi mai mult.

Concurenţa este creată de haine, dar mai ales de preţ. Unele magazine vând haine la preţ foarte mic, iar altele care spun că au doar haine noi, le vând la preţuri mari. Clienţii decid ce haine merită cumpărate. Sunt multe haine noi care uneori nu sunt pe gustul lor, nu sunt produse de marcă, nu au un design unic, care să îi atragă. 

Hainele se aduc din străinătate, prin urmare este o afacere în domeniul importului. Oamenii adoră moda, deci hainele sunt la mare căutare, această afacere nu are cum să nu fie una de succes. Foarte mulţi dintre români preferă hainele din Anglia sau din alte ţări ale Europei, mai ales produsele de brand. Acestea de multe ori sunt produse de calitate mai bună decât cele din ţara noastră, chiar dacă sunt second hand, pentru că au fost realizate de firme ce au pus accent pe confort şi calitate.

Dacă doreşti o astfel de afacere trebuie să faci un plan al ideii tale, să stabileşti obiectivele şi apoi să le atingi. Este important să comercializezi produse pe care le caută clienţii, care au un anumit nivel de calitate. În acest fel atragi clienţii şi te bucuri de aprecierea lor. Clienţii mulţumiţi de marfa prezentată vor reveni cu siguranţă cât de curând iar la magazin.

Pentru magazinul tău poţi achiziţiona tot felul de rafturi metalice şi coşuri pentru prezentarea produselor chiar online, de pe site-ul https://rafturionline.ro/ro/carucioare-cosuri-din-sarma. Aici găseşti rafturi metalice, coşuri din sârmă galvanizată pentru produse, coşuri pentru promoţii, coşuri cromate încăpătoare, standuri cromate cu 4 coşuri din sârmă, dar şi cărucioare de supermarket, precum şi multe alte tipuri de produse utile. Nu va fi greu să găseşti ceva potrivit pentru prezentarea produselor second hand, indiferent că este vorba despre haine, încălţăminte sau accesorii.

 

Oamenii caută în general produse elegante, iar asta nu înseamnă neapărat articole care au preţuri mari. Ei vor haine frumoase, care să le vină bine, care să fie mereu la modă. Contează ca anumite articole vestimentare să fie unicat, cum sunt de exemplu cele de brand. Există multe produse de îmbrăcăminte, acestea trebuie să fie cât mai diverse într-un magazin second hand. Sunt haine retro foarte apreciate de clienţi şi care se vând foarte bine în magazinele de profil. Pentru a atrage clienţii ar trebui să fie comercializate tot felul de articole şi accesorii pentru a crea diferite variante de outfit-uri complete.

Merită să înfiinţezi un magazin second hand pentru că piaţa nu este încă saturată. Românii încă se îmbracă de la magazinele de acest fel, ei caută haine de brand chiar dacă sunt purtate. Majoritatea din ei consideră că nu trebuie să rămâi fără bani doar pentru a avea un articol vestimentar nou, de brand, care costă enorm. Prin urmare, ei caută produse de brand la magazinele ce aduc haine purtate din străinătate. Ideea este să aduci articole vestimentare cât mai diverse, care să atingă gusturile consumatorilor, să le ofere variante de îmbrăcăminte de calitate, în fiecare sezon.

Oamenii vor să fie la modă, de aceea caută şi produse unicat prin care să creeze un stil unic, prin care să-şi pună calităţile în valoare. Ei sunt la curent cu activitatea designerilor dar mai ales a bloggeri-lor de modă, încearcă să găsească articole unice şi originale în magazinele second hand pentru a-şi completa garderoba cu haine frumoase, pe care şi le permit din punct de vedere financiar.