O strategie pe termen lung prin care angajaţii performanţi să fie recompensaţi pentru munca lor poate ajuta companiile să îşi crească retenţia, dar şi să economisească banii pe care i-ar cheltui cu procesele lungi şi complicate de recrutare. Contrar aşteptărilor, există numeroase metode eficiente din punct de vedere al costurilor prin care managerii îşi pot recompensa echipele la finalul unui proiect încheiat cu succes sau prin care pot recunoaşte performanţele individuale:

Sărbătoriţi împreună succesele

O greşeală pe care o fac mulţi manageri este că sărbătoresc micile victorii sau succesele la birou, într-un cadru formal care nu îi încurajează pe oameni să socializeze sau să se relaxeze. Sau, mai rău, se rezumă doar la a le recunoaşte meritele oamenilor în cadrul unei şedinţe. O soluţie prin care poţi sărbători aşa cum se cuvine un succes al echipei tale este să ieşiţi împreună la o cină sau la o cafenea. Potrivit Hubgets, această tactică este eficientă şi pentru managerii care vor să încurajeze creativitatea echipelor pe care le conduc. În afara unui cadru formal, oamenii se relaxează şi se pot bucura mai mult de succesul muncii lor. O ieşire în oraş cu întreaga echipă nu va însemna o cheltuială greu de suportat pentru companie, iar oamenii vor simţi că munca lor a fost într-adevăr apreciată.

Recompensează-i financiar într-un mod în care îţi permiţi

Oricât de plăcută ar fi sărbătorirea unui succes, orice angajat va aprecia mai mult să îi fie recunoscută munca prin acordarea unui beneficiu financiar. Aceasta este cea mai bună metodă prin care companiile pot încuraja productivitatea şi pot creşte retenţia angajaţilor valoroşi. Firmele care nu îşi permit să acorde măriri salariale îşi pot recompensa angajaţii prin acordarea unor vouchere cadou, scutite de impozitul pe venit, cu ajutorul cărora salariaţii îşi pot cumpăra orice doresc din magazine. Aceasta este o soluţie eficientă pentru a creşte puterea de cumpărare a angajaţilor fără ca firma să facă mari sacrificii financiare.

Oferă-le angajaţilor mai multă flexibilitate

Flexibilitatea programului de lucru a devenit un criteriu important în alegerea unui job şi o aşteptare a multor angajaţi care lucrează în sistemul privat. Atunci când conduci o echipă care şi-a demonstrat potenţialul, poate fi un avantaj pentru toată lumea dacă le permiţi oamenilor să lucreze de acasă o zi pe săptămână sau să aibă un program mai flexibil de venit la birou. Unele companii au instituit o politică de ajuns mai târziu la birou lunea, altele preferă să îşi lase angajaţii să plece mai devreme vinerea, fără ca aceste practici să afecteze productivitatea companiei şi rezultatele obţinute.

Acordă-le mai multă independenţă

Angajaţii care se evidenţiază prin performanţele lor îşi doresc, de regulă, mai multă autonomie. Delegarea unor sarcini mai importante sau punerea lor într-o funcţie în care să aibă mai multă putere de decizie pot fi paşi importanţi spre creşterea profesională a unui angajat competent. Foarte mulţi dintre cei care demisionează de la locul de muncă invocă lipsa oportunităţilor de avansare drept motiv. Prin creşterea autonomiei oamenilor de încredere, care şi-au dovedit valoarea în cadrul companiei, firmele îşi pot încuraja angajaţii să fie mai productivi, să simtă că sunt apreciaţi şi că le este recunoscută munca, dar şi că lucrează într-un loc în care se pot dezvolta profesional. Singurul lucru pe care un manager trebuie să îl aibă în vedere în acordarea unei astfel de promovări este ca volumul de muncă al angajatului să fie unul rezonabil. În caz contrar, efectul va fi unul advers celui scontat.

Sursa foto: Daria Shevtsova from Pexels