Cum îţi recuperezi banii pe produsele defecte

1 49148 original jpg jpeg

Bluza pe care tocmai ai cumpărat-o nu-ţi mai place şi vrei să o schimbi? În loc să înghiţi „explicaţiile"-scuză ale celor de la magazin, află ce drepturi ai şi foloseşte-le ca argument pentru a-ţi rezolva problema.

Ai primit un cadou sau te-ai răzgândit

Legea consumului prevede că produsele puse în vânzare trebuie să corespundă descrierii şi scopului propus,menţionate în specificaţia producătorului sau distribuitorului.

Dacă apare un defect în decurs de 30 de zile de la achiziţie,ai dreptul la returnarea contravalorii sau înlocuirea produsului,prevederea fiind aplicabilă şi în cazul unui obiect primit cadou.

 Potrivit legii,comerciantul nu e obligat să-ţi dea banii înapoi ori să-ţi schimbe obiectul dacă nu-ţi mai place culoarea,mărimea,sau dacă e un cadou.

 În realitate însă,multe magazine aplică aşa-zisa politică a bunăvoinţei,drept care petentul fie primeşte banii înapoi,fie i se schimbă produsul cu un altul,conform cerinţelor sale-pentru asta,ce-i drept,trebuie să dai dovadă de multă diplomaţie şi putere de convingere!

Ai pierdut bonul

 În unele magazine,eşti atenţionată,prin afişe,că nu poţi beneficia de schimbarea produselor cumpărate dacă ai pierdut bonul de casă. Afirmaţie incorectă-chiar şi în acest caz primează drepturile tale de cumpărător.

Totuşi,trebuie să dovedeşti-cu ajutorul cardului de credit,al unui voucher sau cu cotorul cecului cu care ai plătit-că obiectul provine din magazinul respectiv şi nu din altul.

Citeşte mai multe pe click.ro