Nu este nimic în neregulă dacă nu-ţi doreşti să mai faci parte din relaţia de cuplu actuală, deşi ai făcut tot ce ţi-a stat în putinţă pentru a o resuscita şi pentru a mai da o a doua şansă. Iată cum poţi discuta deschis cu partenerul/a şi cum puteţi avea o despărţire mai uşoară, potrivit PsychologyToday.com

Primul pas

Vizualizează relaţia. Cum eşti tu în relaţie? Ţi-ai pus partenerul/a pe un piedestal şi nu ai vrut să vezi cum stau lucrurile în realitate? Ai făcut tot ce ai putut ca partenerul/a să se simtă important/ă pentru tine mai mult decât era necesar, doar pentru a ţine acea persoană lângă tine? Stai de vorbă deschis cu partenerul tău despre sentimentele tale şi despre relaţia de cuplu. Dacă ai început o nouă relaţie, nu minţi cu privire la acest lucru pentru că nu ar face decât să înrăutăţească lucrurile. 

Pasul doi

Spune-i partenerului/ei că vrei să-i împărtăşeşti o vorbă şi că îţi asumi întreaga responsabilitate pentru că nu ai vorbit despre asta mai devreme. Spune-i că regreţi faptul că ai ales să păstrezi aparenţa în relaţia de cuplu, deşi, în realitate, situaţia nu era în regulă. Nu-i aduce acuze, chiar dacă sunt lucruri relevante, şi recunoaşte-i că eşti deschis/ă şi că vei face tot ce-ţi va sta în putinţă pentru a face separarea cât mai uşoară. 

Pasul trei

Este greu de făcut, dar fii pregătit/ă să asculţi răspunsurile partenerului tău. Partenerul tău este probabil supărat, jenat, rănit şi confuz. El sau ea va spune lucruri menite să te facă să te simţi mai rău sau să cedezi ca să-i oferi o altă şansă. Este posibil să întrebat/ă dacă ai găsit sau nu pe altcineva. Treaba ta este să asculţi cât este nevoie, să ai compasiune şi, în acelaşi timp, să-ţi păstrezi respectul de sine. 

Partenerul tău s-ar putea să fie frustrat şi supărat, însă probabil acesta este mecanismul celuilalt de apărare în faţa unei respingeri neaşteptate. Este esenţial să rămâi calm/ă şi susţinător/oare. Oricât de multă durere este pentru partenerul tău, nu-ţi schimba poziţia şi nu face promisiuni pe care nu le poţi păstra doar pentru a uşura situaţia. 

Pasul patru

Oferă-ţi sprijinul pentru a uşura stresul partenerului tău, cel puţin pentru o pierdere traumatică pe care nu o poate opri. Roagă-l să îţi spună dacă poţi face ceva pentru a uşura situaţia. Unii parteneri îţi pot spune să pleci imediat, alţii vor dori să rămâi în speranţa că te vei răzgândi, iar alţii te vor părăsi şi vor căuta refugiu în altă parte. În funcţie de cât timp sunteţi împreună, vor fi mai multe complicaţii de sortat şi amintiri de eliminat. Chiar şi atunci când relaţia se încheie, există ataşamente faţă de prieteni şi familie, faţă de posesiuni comune sau chiar faţă de animale de companie care, astfel, pot prelungi procesul de separare.

Se poate întâmpla să primeşti aceeaşi întrebare de tipul “De ce?”. Ai compasiune faţă de celălalt fără a-i oferi nicio speranţă deşartă. 

Pasul cinci

Indiferent ce anume a cauzat despărţirea, nu te gândi cine a avut dreptate sau cine a greşit mai mult. Gândurile negative despre tine sau despre partenerul tău nu te vor împiedica să ştii cum să faci mai bine data viitoare. Fă-ţi câteva promisiuni că vei învăţa din această experienţă şi vei fi mai deschis/ă şi mai comunicativ/ă cu următorul tău partener despre cine eşti, ce ai nevoie şi cu ce poţi contribui la relaţie.

FOTO Shutterstock.com