Împreună cu zilele însorite, activităţile în aer liber fac din vară un anotimp care vă predispune nu doar la arsuri solare sau insolaţii, ci şi la toxinfecţii alimentare, rău de mişcare, o scădere sau o creştere a glicemiei, alergii la pişcături de insecte. Aceste câteva sfaturi te vor face să le preîntâmpini şi să te bucuri din plin de sezonul cald alături de familia ta.

Aşa îţi fereşti familia de enterocolite!

Păstrarea regulilor de igienă este necesară pentru protejarea de enterocolită. Nu-i un moft să speli foarte bine fructele şi legumele proaspete sau să foloseşti cât mai des apa şi săpunul pentru curăţarea mâinilor, îndeosebi înaintea mesei. Toate acestea sunt necesare, deoarece enterocolita poate fi cauzată de factori diverşi cum sunt bacteriile, virusurile sau paraziţii din apă, de pe legume şi fructe ori din băuturile fermentate. În plus, dacă mergi cu copiii, ai grijă să nu bea apă din piscină sau din mare, ca locul în care luaţi mesele să fie curat şi recomandat de cunoştinţe. Dacă mergeţi cu cei mici în concediu, este ideal să puteţi prepara hrana la cazare şi s-o păstraţi la rece, pentru a nu se altera.

Cum îi îmbraci în funcţie de vreme şi destinaţie

Vara, petrecem mai mult timp în aer liber, iar îmbrăcămintea celor mici devine importantă în preîntâmpinarea unor probleme de sănătate. Siguranţa ar trebui să fie mai importantă decât moda, mai ales când căldura poate duce la supraîncălzirea copiilor. Alege haine de culoare deschisă, care să-l protejeze de radiaţiile solare, dar şi răcoroase, care să le lase pielea să respire. Organizaţi-vă ieşirile, astfel încât să fiţi în interior între orele 11.00 şi 16.00. Dacă vă deplasaţi undeva cu maşina, nu-i lăsaţi pe cei mici în interior în parcare sau în alt loc la soare, nici măcar pentru cinci minute, pentru că timpul petrecut departe de ei se poate prelungi, iar temperatura din maşină va creşte rapid, punându-le viaţa în pericol.

Răul de mişcare poate fi ocolit

Cei predispuşi la rău de mişcare au cel mai mult de suferit în concediile care încep cu un drum lung până la munte sau la mare. Chiar dacă n-aţi pornit la drum încă şi simptomele n-au apărut, foloseşte comprimate orale care se iau cu o oră înainte de plecare şi la opt ore după, dacă este cazul, sau plasturi care se lipesc în spatele urechii, la patru ore înainte de urcarea în mijlocul de transport care vă va duce în vacanţă. De asemenea, cel care are rău de mişcare trebuie aşezat în locul în care mişcarea este resimţită cel mai puţin, lângă şofer, în mijlocul unui vaporaş, dacă vă deplasaţi pe apă, sau deasupra aripilor avionului. Sunt recomandate consumarea unor cantităţi mici de apă sau alimente şi evitarea cititului.

Ţine insectele la distanţă

Inevitabil, în serile de vară vă veţi întâlni în plimbările voastre cu ţânţari şi alte insecte care vă pot crea neplăceri. Pe lângă sprayuri şi alte soluţii care se găsesc în farmacii, poţi folosi uleuri esenţiale ca acelea de levănţică, rozmarin, eucalipt. Alegeţi să luaţi cina într-un loc aflat la interior, iar în timpul plimbării de seară acoperiţi-vă picioarele cu şosete şi pantaloni lungi, deoarece transpiraţia şi spaţiile înguste dintre degete vor atrage insectele.

Controlează glicemia!

Dacă tu sau unul dintre membrii familiei suferă de diabet zaharat, atunci când vă aflaţi în concediu, este nevoie să vă protejaţi mai mult. O bună hidratare este importantă, deci ai grijă să ai mereu la îndemână o sticlă cu apă sau ceai. În zilele caniculare, măsurarea glicemiei trebuie făcută mai des decât în mod obişnuit, cu atât mai mult dacă faci sport sau porneşti în drumeţii. Ocoleşte băuturile alcoolice şi cele cu cofeina când este foarte cald. De asemenea, cere sfatul medicului diabetolog cu privire la reglarea dozei de insulină pe timp de vară sau la necesitatea unor tablete de glucoză, dacă ai adesea căderi de glicemie.

Citeşte în continuare un interviu special cu  Dr. Florin Ceauşu, medic medicină generală în cadrul Hyperclinicilor MedLife Griviţa, Floreasca Agora şi Ploieşti