Există o mulţime de expresii legate de confortul de a dormi în propriul pat. Dar, pe lângă acel sentiment special şi confortabil de a fi acasă, există posibilitatea de a-ţi upgrada dormitorul astfel încât să ai parte de cel mai dulce somn la care „visezi” de ani buni.

Sunt factori care pot contribui la calitatea sau lipsa somnului, iar decorul dormitoarelor noastre poate face parte din această problemă. O reevaluare a spaţiului de dormit poate fi o modalitate excelentă de a trata insomnia. Iată câteva trucuri utile care te vor ajuta să adormi uşor şi îţi vor îmbunătăţii calitatea somnului:

Ce culori alegem? Sfaturi Feng Shui şi nu numai

Culoarea are capacitatea de a-ţi schimba emoţiile şi starea de spirit. De aceea, trebuie să ai o deosebită grijă atunci când proiectezi designul camerei tale. Ar trebui să se concentrezi pe alegerea nuanţelor care te relaxează şi calmează. Pastelurile, de exemplu, sunt culori liniştitoare, la fel şi tonurile neutre, precum cele nude sau pământii. Regulile Feng Shui spun că aceste culori stimulează energia „yin”.  În schimb, culorile mai închise vor face camera să pară mai mică, şi poate mai confortabilă, cu excepţia cazului în care eşti claustrofobă. Chiar şi dacă nu suferi de această problemă, tonurile închise şi nuanţele puternice pot afecta calitatea somnului.

Atunci când decorezi şi alegi piese de accent ai grijă să optezi pentru nuanţe soft şi nu cele contrastante. Contrastul stimulează ochii şi, prin urmare, te va ţine departe de somn. Potrivit sfaturilor Feng Shui, se recomandă evitarea roşului şi portocaliului, care sunt mult prea stimulante şi aduc energie „yang” în cameră. Urmează regulile de decor de pe acest blog, dacă nu te-ai decis încă asupra culorii pereţilor dormitorului tău, a lenjeriei de pat şi a decorului.

Cel mai bun iluminat pentru un somn relaxant

Iluminatul camerei controlează ceasul circadian al corpului şi ciclul somnului de veghe. Suntem făcute să dormim noaptea, de aceea stingem lumina atunci când mergem la culcare. Majoritatea femeilor pot adormi cu o lumină slabă aprinsă, dar cu cât este mai întunecată camera, cu atât este mai bine. Draperiile opace pot fi de mare ajutor în acest sens, precum şi măştile pentru ochi. Acestea blochează orice lumină ambientală suplimentară, cum ar fi cea de pe hol sau felinarele de pe stradă, Luna şi stelele.

Abajururile pot oferi o lumină mai soft în dormitor, iar acest lucru poate crea o atmosferă mai relaxantă. Ia în considerare instalarea întrerupătoarelor dimmer, astfel încât să poţi reduce treptat luminozitatea din dormitor, care poate imita un apus de soare. Este bine de ştiut că electronicele precum televizoarele, telefoanele şi ceasurile digitale funcţionează pe bază de lumină albastră. Lumina albastră are cea mai puternică lungime de undă şi, prin urmare, este cel mai mare perturbator al producţiei noastre de melatonină.

Melatonina este hormonul responsabil de somn. Creierul tău începe să producă melatonina seara, pe măsură ce soarele apune. Lăsând luminile aprinse şi folosind dispozitive electronice vei păcăli creierul să creadă că este încă zi, iar producţia de melatonina va întârzia să apară, instalându-se astfel insomnia. Acesta este principalul motiv pentru care aparatele electronice trebuiesc ţinute în afara dormitorului.

Alte trucuri care te vor ţine departe de insomnii

Plantele cu arome care induc somnul, precum lavanda, bergamota sau muşeţelul, îţi vor oferi mai mult decât un design interior plăcut, spun cei de la aRCH2O. Chiar dacă nu crezi în beneficiile aromaterapiei, lumânările vor ajuta la iluminatul camerei, iar mirosurile plăcute te vor face să te simţi bine, să te relaxezi şi să adormi mai uşor. Studiile arată că uleiul de lavanda scade tensiunea arterială, ritmul cardiac şi temperatura pielii – toate ajutând la un somn mai bun.

Temperatura ideală pentru dormit este de aproximativ 18-19 grade Celsius. Temperaturile mai reci favorizează somnul, iar acesta poate fi unul dintre motivele pentru care adormim mai uşor şi dormim mai bine atunci când plouă.

Foto: Pixabay