Autorităţile au condiţionat redeschiderea saloanelor de înfrumuseţare de anumite măsuri de protecţie împotriva Covid-19. Totuşi, unii clienţi ai acestor saloane au, încă, rezerve dacă se pot bucura de un tuns sau de o manichiură în siguranţă.

Adrian Perjovschi, fondatorul lanţului de saloane Jovsky Studio, spune că, cel puţin în saloanele sale, există un protocol elaborat de reguli şi proceduri de lucru pentru a proteja atât clientele, cât şi personalul.

„Telefoanele noastre au început să sune încă de când s-a anunţat că ni se va permite redeschiderea saloanelor de înfrumuseţare. Am avut sute de apeluri şi pot spune că cele mai cerute servicii sunt cele legate de hair-styling, de manichiură şi de pedichiură. Avem deja programări făcute şi agenda plină până aproape de finalul lunii mai, mai ales că fluxul nostru de clienţi va fi la început mai mic, ca urmare a măsurilor de siguranţă pe care le luăm,” a spus Adrian Perjovschi.

„Deşi programul saloanelor noastre va fi de la opt dimineaţa până la 10 seara, vor fi doar câte trei experţi de-ai noştri pe fiecare tură, iar fiecare dintre ei va putea avea patru sau maxim cinci clienţi pe o tură, pentru că se va păstra distanţa socială între posturile de lucru, astfel că, dacă se lucrează pe un scaun, următorul va fi lăsat liber,” a adăugat el.

După fiecare client, saloanele vor lua o pauză de 15 minute pentru igienizarea posturilor de lucru şi a instrumentarului, iar între turele de lucru va fi o pauză de 30 de minute pentru o curăţare şi igienizare completă a salonului.

Temperatura la control

Pentru toate cele patru saloane de înfrumuseţare pe care le deţine în Bucureşti şi împrejurimi, Adrian Perjovschi a achiziţionat produsele de igienă şi dezinfectare necesare pentru desfăşurarea activităţii, conform normelor Direcţiei de Sănătate Publică, şi pentru siguranţa personalului şi a clientelei.

„Pentru fiecare salon am achiziţionat termometru pentru luarea temperaturii personalului şi a clientelor înainte de intrarea în salon, covoraşe dezinfectante pentru intrare şi altele pentru ştergerea picioarelor, geluri de dezinfectare a mâinilor, suprafeţelor şi instrumentarului, măşti, mănuşi şi botosei de unică folosinţă pentru personal, prosoape şi mantale de unică folosinţă pentru fiecare clientă, ” a spus el.

De asemenea, au fost montate geamuri de protecţie din plexiglas la fiecare recepţie de salon şi la posturile de manichiură şi de pedichiură. Pe lângă curăţenia făcută de angajaţi, este contractată şi o firmă specializată de curăţenie, care să dezinfecteze cu biocide zilnic toate saloanele. Personalul saloanelor va purta uniformă, neavând voie să lucreze în hainele de stradă, şi cu încălţăminte de interior, igienizată şi dezinfectată.

Protocolul clientelor va avea şi el repere foarte stricte pentru siguranţă şi protecţie: fiecare clientă care ajunge la salon, va folosi covorul dezinfectant de la intrare, apoi va paşi în salon unde se va şterge din nou pe încălţăminte. I se va lua temperatura care nu trebuie să depăşească 37 de grade. Va primi botoşei, prosop şi manta de unică folosinţă şi se va dezinfecta pe mâini.

În plus, fiecare persoană care intră în salon trebuie să poarte mască şi mânuşi. Programarea trebuie respectată cu stricteţe, iar însoţitorii nu pot intra în saloane.