O alimentaţie sănătoasă poate ajuta la ameliorarea simptomelor menopauzei şi la impactul pe care fluctuaţiile hormonale îl poate avea asupra vieţii tale. În plus, o dietă potrivită te poate ajuta să slăbeşti, să fii mai sănătoasă şi mai activă, în această perioadă. Iată ce ar trebui să consumi! 

Legumele verzi sunt opţiuni minunate. De pildă, rucola, spanacul sau varza vor creşte nivelul de magneziu, un mineral esenţial pentru femeile aflate la menopauză. De asemenea, în această perioadă, legumele crucifere, precum: broccoli, conopida, rucola şi hreanul sunt alegeri bune, dar şi usturoiul sau ardeiul gras, deoarece ardeiul reglează fluctuaţiile de estrogen, iar usturoiul are proprietăţi antiinflamatorii.

Citeşte şi: Ce ar trebui să mănânci şi ce alimente să eviţi, dacă urmezi un tratament cu antibiotice 

Grăsimile sănătoase sunt alimente esenţiale, deoarece organismul are nevoie de ele pentru producţia de hormoni, (mai ales, pe măsură ce estrogenul scade). Cele mai bune grăsimi pe care le poţi adăuga în alimentaţia ta sunt: uleiul de cocos, uleiul de măsline, avocado, nuci, seminţe de in şi peşte gras.

Proteinele conferă energie şi ajută la detoxificare, la repararea oaselor şi la repararea muşchilor. Surse bune de proteine pot fi: ouăle, carne slabă, lactate, fasole, linte, năut, quinoa şi seminţe.

Carbohidraţi. În această perioadă este indicată înlocuirea carbohidraţilor rafinaţi (cum ar fi pâinea albă, pastele din făină albă sau prăjiturile), care ar putea provoca balonare, cu orez brun, paste şi pâine integrală, cartofi dulci şi leguminoase.

De asemenea, în această perioadă, trebuie să eviţi băuturile şi alimentele care îţi pot dăuna. Care sunt acestea?