Acesta este unul dintre alimentele cele mai prietenoase cu sistemul digestiv,ajutând la reechilibrarea dietei,în raport cu excesul de grăsimi şi glucide din alimentele „greşite”.

Totodată,iaurtul este mai uşor de digerat decât laptele din care este obţinut pentru că bacteriile de fermentare ajută digestia lactozei,pe care unii dintre noi o tolerăm mai greu.

Mai mult decât atât,datorită bacteriilor vii pe care le conţine,iaurtul contribuie la menţinerea echilibrului florei intestinale,influenţând astfel funcţionarea sistemului digestiv şi sănătatea în ansamblu.

Beneficiile iaurtului pentru sănătatea florei intestinale şi implicit pentru digestie au fost dezbătute şi la Summit-ul mondial „Flora Intestinală Pentru Sănătate”,organizat la Madrid anul acesta.

Menţinerea florei intestinale normale este esenţială pentru a ne păstra starea de sănătate;putem îmbunătăţi calitatea florei intestinale printr-o alimentaţie adecvată,în care un rol esenţial îl au iaurturile probiotice,care furnizează bacterii din genul Bifidobacterium Lactis sau Lactobacilus Casei esenţiale pentru menţinerea sănătăţii organismului”,afirmă medicul specialist gastroenterolog,Conf. Univ. Dr. Carmen Fierbinţeanu.

În ciuda multiplelor beneficii ale iaurtului,studiile realizate recent arată că România este pe ultima poziţie la nivel european,din punct de vedere al consumului de iaurt.

Conform statisticilor,un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână,faţă de francezi – 5 produse pe săptămână,bulgari – 3 produse pe săptămână şi polonezi – 2 produse pe săptămână.