Coapte,fierte,prăjite sau la grătar,vinetele sunt ingredientele meselor savuroase şi sănătoase. Iată câteva din beneficiile lor:

 

-        Sunt o sursă excelentă de fier,calciu şi alte minerale

 

-        Conţin fitonutrienţi esenţiali pentru organism – care au rol în îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi în impulsionarea activităţii creierului. De reţinut că aceşti compuşi se află cu precădere în coaja vinetelelor – prin urmare,nu o îndepărta pentru a te bucura de beneficiile lor.

 

-        Sunt sursă de fibre,cu rol în protecţia tractului digestiv. Studiile arată că,dacă consumi în mod regulat vinete,prezinţi riscuri mai scăzute de cancer la colon.

 

-        O cană de vinete mărunţite îţi oferă doar 35 de calorii. Nu conţin grăsime,iar conţinutul mare de fibre te satură rapid.

 

-        Sunt un alimente permis în dietele diabeticilor,graţie conţinutului de fibre şi concentraţiei mici de carbohidraţi solubili.

 

-        Protejează inima,putând reduce colesterolul rău. Pentru asta,vinetele trebuie gătite la cuptor,procedeu care e în măsură să le păstreze aromele şi proprietăţile curative naturale.

 

-        Sunt bogate în bioflavonoizi,care controlează tensiunea arterială ridicată şi alungă stresul. Consumul regulat de vinete previne formarea cheagurilor de sânge,graţie vitaminei K şi bioflavonoizilor,care au rol în întărirea vaselor capilare.

 

Citeşte şi:

Vinetele protejează inima

Cum îţi păstrezi energia din timpul verii